УКРАЇНСЬКЕ НАЦІОНАЛЬНЕ ВІДРОДЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК МИСТЕЦТВА РІЗЬБЛЕННЯ В ГАЛИЧИНІ: кінець ХІХ – початок ХХ ст.
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162715Ключові слова:
Галичина, мистецтво різьблення, національне відродження, виставка, експозиціяАнотація
Мета дослідження – висвітлити взаємозв’язок національного відродження у Галичині кінця ХІХ – початку ХХ ст. та розвитку мистецтва різьблення. Методологія дослідження ґрунтуються на загальних наукових принци-пах: системності, достовірності, історизму, логічності. Для аналізу соціально-культурних процесів і розвитку різьб-лення у Галичині кінця ХІХ – початку ХX ст. домінуючими є порівняльно-історичний і культурологічний методи. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше висвітлено художні особливості різьблення у західноу-країнському регіоні (на матеріалах історико-етнографічного ареалу Галичини) як складової національної й регіо-нальної духовної та матеріальної культури. Висновки. Автором проведено наукове дослідження, здійснено тео-ретичні узагальнення із нової наукової проблеми, яка полягає у концептуальному вирішенні теми значення національного відродження у розвитку мистецтва різьблення Галичини у кінці ХІХ – початку ХХ століття.
Посилання
Грушевський М. С. Ілюстрована історія України. Репринтне відтворення видання 1913 року. / М. Гру-шевський. – Київ, 1990. – 524с.,іл.
Крип’якевич І. Історія України / І. Крип’якевич. – Львів : Світ, 1990. – 519с.
ДорошенкоД.НарисісторіїУкраїни:в2т./Д.Дорошенко–Київ:Глобус,1991.–Т.1.–228с.;Т.2.–349с.
Субтельний О. Україна: історія / О. Субтельний. – Київ : Либідь, 1991 – 512 с.,іл.
Нога О. Яців Р. М. Мистецькі товариства, об’єднання, угрупування, спілки Львова (1860–1998) : Ма-теріали до довідника / О. Нога, Р. Яців – Львів : Українські технології, 1998. – 128с.
НогаО. Український стиль в церковному мистецтві Галичини кінця ХІХ–початкуХХстоліть/О.Нога. – Львів : Українські технології, 1999. – 160с.
Красовський І. Народне різьбярство лемків / І. Красовський // Дзвін. – 1991. – № 7. – С.99–104.
Тарнович Ю. Ілюстрована історія Лемківщини / Ю. Тарнович. – Львів : "На сторожі", 1936. – 287 с.,іл.
Грабовецький В. Історія Коломиї / В. Грабовецький. – Коломия : Вік, 1996. – 172 с.,іл.
Яворів: віхи історії / [упор. Мартинович В.]. – Львів : Рас, 1996. – С.96.
Brykowski R. Drewniana Architektura Cerkiewna Na Koronnych Ziemiach Rzeczypospolitej / R.Brykowski.Warszawa: Towarzystwo opieki nad zabytkami, 1995. – 259 s.,il.
Криволапов М. О. Українське мистецтво ХХ століття в художній критиці / Михайло Криволапов. –Київ: КИТ, 2006. – 795 с.
Лемківщина: Земля. Люди. Історія. Культура : в 2 т. / [редактор Б. Струмінський]. Записки наукового товариства ім. Шевченка. – Нью-Йорк ; Париж ; Сидней ; Торонто: Видано коштом і заходами Організації Оборони Лемківщини в ЗCА. Перший відділ у Нью-Йорку, 1988. – Т. 1. – 568 c. ; Т. 2. – 495c.
Енциклопедія українознавства: слов.частина: в11т./ [гол.ред.КубійовичВ.]–Перевид.вУкраїні.– Львів, 1993–2003.
Тарнович Ю. Лемківщина. Матеріальна культура / Ю. Тарнович. – Краків : Українське видавництво, 1941. – 168 с.,іл.
Гаврилюк Р. Художні особливості декоративних тарелів у творчості майстрів вижницького мистецько-го осередку. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2017.№ 3. К.:Міленіум. С.138-142.
Hrushevskyi M. S. (1990). Illustrated history of Ukraine. Reprinted reproduction of the 1913 edition. Kyiv [in Ukrainian].
Kryp’iakevych I. History of Ukraine. (1990). Lviv : Svit [in Ukrainian].
Doroshenko D. (1991). Essay on the history of Ukraine: in 2 volumes.
Subtelnyi O. Ukraine: History. (1991). Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Noha O. Yatsiv R. M. (1998). Art societies, associations, factions, unions of Lviv (1860-1998): Materials to the directory. – Lviv: Ukrainian Technologies [in Ukrainian]..
Noha O. (1999). Ukrainian style in the church art of Galicia at the end of the 19th and the beginning of the 20th centuries. – Lviv: Ukrainian Technologies [in Ukrainian].
Krasovskyi I. (1991). People's carving Lemkos. Dzvin, 7, 99–104 [in Ukrainian].
Tarnovych Iu. (1936). Illustrated history of Lemkivshchyna – Lviv: Na storozhi [in Ukrainian].
Hrabovetskyi V. (1996). History of Kolomyia – Kolomyia : Vik [in Ukrainian].
Iavoriv: Milestones of history (1996) [emphasis Martynovych V.] – Lviv : Ras [in Ukrainian].
Brykowski R. (1995). Drewniana Architektura Cerkiewna Na Koronnych Ziemiach Rzeczypospolitej –
Warszawa: Towarzystwo opieki nad zabytkami [in Ukrainian].
Kryvolapov M. O. (2006). Ukrainian art of the 20-th century in fine art criticism. – Kyiv : KIT. [in Ukrainian]..
Lemkivshchyna: Earth. People. History. Culture: in two volumes (1988) [editor B. Struminskyi]. Notes of the Scientific Society to Shevchenko. New York ; Paris; Sydney; Toronto: Issued at the cost and activities of the Organization of the Defense of the Lemko Region in the USA. The first department in New York [in Ukrainian].
Encyclopedia of Ukrainian Studies: words. part: in 11 volumes (1993–2003) [head. Ed. Kubiyovych V.] – reprint in Ukraine. – Lviv [in Ukrainian].
Tarnovych Iu. (1941). Lemkivshchyna. Material Culture. – Krakiw: Ukrainian Publishing House [in Ukrainian].
Gavrilyuk, R. (2017). Artistic features of decorative plates in the work of the masters of the Vyzhnytsya artisticcell. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv Kyiv: Millennium, 3.138-142 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.