ЕВОЛЮЦІЯ КИЇВСЬКОЇ ВОКАЛЬНОЇ ШКОЛИ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХХ СТОЛІТТЯ: ПРОБЛЕМИ І ТВОРЧІ ЗДОБУТКИ

Автор(и)

  • Pavlo Pokhodzei Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.167192

Ключові слова:

провідні оперні співаки, оперний театр, оперна школа, оперні традиції, Оперна студія НМАУ ім.П. І. Чайковського.

Анотація

Мета роботи – простежити на історичних фактах як розвивалась київська оперна школа протягом другої половини ХХ століття, яку роль у цьому процесі відігравала Оперна студія, адже для цього періоду, попри радянську заангажованість, характерним був активний її розвиток. Методологія дослідження полягає у застосуванні аналітичного, історичного та мистецтвознавчого методів дослідження для визначення шляхів розвитку київської оперної школи зазначеного періоду. Дослідження спирається на практичний досвід фахівців у галузі музично-театрального мистецтва. Наукова новизна дослідження полягає в аналізі методів поширення на навчальний процес НМАУ імені П. І. Чайковського набутих традицій і досвіду багатьох поколінь провідних оперних співаків, що формували національну вокально-виконавську школу. Висновки. У результаті проведеного дослідження встановлено, що історія функціонування кафедри сольного співу Академії свідчить про традицію залучати до викладацької роботи, як правило, найбільш талановитих та досвідчених співаків-акторів, які у своєму творчому спадку мають не менше 25-30 років роботи на професійній оперній сцені, набули виконавського досвіду (через навчання, стажування або гастролі в Італії, Франції, Німеччині тощо), здобули визнання на рівні держави та за її межами і стали беззаперечними носіями школи своїх педагогів. Такий висновок стосується як засновників кафедри, так і наступних поколінь викладачів.

Біографія автора

Pavlo Pokhodzei, Національна музична академія України імені П. І. Чайковського

науковий співробітник відділу
науково-координаційної діяльності та інформації Національної академії мистецтв України,
викладач кафедри загального та спеціалізованого фортепіано

Посилання

Антонюк В. Г. Педагогічний подвиг Миколи Кондратюка / В. Г. Антонюк // Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. 2013. № 4. С. 87.

Кушнір Л. Анатолій Мокренко: я довго шукав себе в житті // Україна молода. 2010. 12 листопада. С. 6-7.

Мокренко А. Одкровення // Рад. Жінка. 1975. № 10.

Рябець О. Знайти себе // День. 2008. 29 лютого. № 38.

Швачко Т. Співачка й актриса від Бога // Музика. 2011. № 3. С. 28-33.

Швачко Т. Віолетта — любов моя // Музика. 1994. № 2.

Український інститут національної пам’яті URL: http://www.memory.gov.ua /news/nezlamni-evgeniya-miroshnichenko-ta-ivan-svitlichnii (дата звернення: 13.10.2018).

Antonjuk V. Gh. (2013). Pedagogical feat of Mykola Kondratjuk. Chasopys Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho 4, 87 [in Ukrainian].

Kushnir L. (2010). Anatolij Mokrenko: I have been looking for myself in my life for a long time. Ukrajina moloda [in Ukrainian].

Mokrenko A. (1957). Revelation. Radjansjka Zhinka 10 [in Ukrainian].

Rjabecj O. (2008). Find yourself. Denj. 38 [in Ukrainian].

Shvachko T. (2011). The singer and actress from God. Muzyka 3, 28-33 [in Ukrainian].

Shvachko T. (1994). Violetta is my love. Muzyka 2 [in Ukrainian].

Ukrainian Institute of National Remembrance. Retrieved from http: // www.memory.gov.ua /news/nezlamni-evgeniya-miroshnichenko-ta-ivan-svitlichnii [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-22

Номер

Розділ

Мистецтвознавство