Латиноамериканські танці в сучасних мультимедійних формах
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2025.339022Ключові слова:
латиноамериканський танець, комерційна хореографія, мультимедійні форми, музичний відеокліп, синтез, еволюціяАнотація
Мета статті – виявити особливості репрезентації та розвитку лексики латиноамериканського танцю в мультимедійних формах першої чверті ХХІ ст. на прикладі музичного відеокліпу. Методологія дослідження. Застосовано типологічний та системний метод, завдяки яким уточнено особливості латиноамериканського танцю та з’ясовано його місце в системі хореографічного мистецтва; метод порівняльного аналізу, еволюційний метод, метод мистецтвознавчого аналізу та ін. Наукова новизна. Розглянуто проблематику розвитку лексики латиноамериканського танцю в сучасних мультимедійних формах на прикладі музичного відеокліпу; проаналізовано типологічні особливості зв’язку між текстом і візуальним рядом (за Е. Гудвіном); з’ясовано, що звернення до лексики латиноамериканських танців зумовлено: специфікою музики, концепцією музичного відеокліпу, прагненням посилити основну ідею пісні танцем-архетипом чи танцем-символом. Висновки. Дослідження виявило, що станом на першу половину 2020-х рр. характерною тенденцією латиноамериканського танцю в мультимедійних форматах (музичному відеокліпі) є ремедіація та гібридизація з іншими напрямами та стилями (зокрема сучасним танцем джаз денс, хіп-хоп), а також різноманітними аудіовізуальними текстами, жанрами та практиками. При цьому еволюція латиноамериканського танцю відбувається відповідно до різних напрямів взаємодії з музично-сенсовою та ідейно-наративною складовою музичного відеокліпу, які умовно можна визначити як: використання лексики латиноамериканського танцю як частини загальної постановки, спроба пов’язати її з інструментальною/вокальною частиною та ін. Внаслідок складного синтезу різноманітних стилів і напрямів хореографії, а також музично-візуальної взаємодії, характерної для музичного відеокліпу як однієї з найпопулярніших мультимедійних форм еволюція латиноамериканського танцю відбувається надзвичайно динамічно і великою мірою визначає напрям розвитку не лише комерційного, але й спортивного (зокрема в категорії формейшн та денс-шоу) та соціального латиноамериканського танцю.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.