Композиторська творчість для дітей сучасних педагогів-піаністів Києва
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2025.339036Ключові слова:
київська фортепіанна школа, дитячий репертуар, музична педагогіка, українська фортепіанна музика, музичні осередки України, фортепіанна освіта, сучасна українська композиторська творчістьАнотація
Мета статті: окреслити жанрово-стильові та образно-інтонаційні аспекти композиторського доробку сучасних педагогів-піаністів Києва у сфері дитячої музики як важливої компоненти розвитку української фортепіанної музики. У статті застосовано комплекс методів, зокрема: історико-культурний аналіз – для виявлення традицій київської фортепіанної школи та простеження її впливу на композиторську діяльність сучасних педагогів-піаністів; порівняльно-аналітичний метод – з метою зіставлення творчих підходів окремих митців і виявлення спільних та індивідуальних рис у їхній музиці для дітей; структурно-функціональний аналіз – для класифікації педагогів за регіональною ознакою та визначення ролі композиторської діяльності в їхній професійній діяльності; художньо-образний аналіз – для розкриття змістової та емоційної наповненості проаналізованих фортепіанних творів. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в статті вперше проаналізовано композиторську творчість для дітей сучасних педагогів-піаністів м. Київ як провідну компоненту в розвитку української дитячої фортепіанної музики. Структуровано за регіональним принципом українських педагогів-піаністів, для яких композиторська творчість посідає важливе місце в їхній творчій діяльності. Висновки. У ході дослідження виявлено, що композиторська творчість викладачів-піаністів на сучасному етапі розвитку української музики є основою фортепіанного репертуару для дітей. Зацікавленість митців у створенні дитячих фортепіанних творів представлена в багатьох регіонах України, однак найяскравішим осередком є Київ, де працюють піаністи-композитори різних поколінь і жанрових пріоритетів творчості. Їх об’єднує те, що вони всі є вихованцями київської фортепіанної школи, які вміло поєднують композиторське обдарування з розумінням потреб сучасної піаністичної педагогіки.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.