Композиторська творчість для дітей сучасних педагогів-піаністів Києва

Автор(и)

  • Юрій Зубай

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2025.339036

Ключові слова:

київська фортепіанна школа, дитячий репертуар, музична педагогіка, українська фортепіанна музика, музичні осередки України, фортепіанна освіта, сучасна українська композиторська творчість

Анотація

Мета статті: окреслити жанрово-стильові та образно-інтонаційні аспекти композиторського доробку сучасних педагогів-піаністів Києва у сфері дитячої музики як важливої компоненти розвитку української фортепіанної музики. У статті застосовано комплекс методів, зокрема: історико-культурний аналіз – для виявлення традицій київської фортепіанної школи та простеження її впливу на композиторську діяльність сучасних педагогів-піаністів; порівняльно-аналітичний метод – з метою зіставлення творчих підходів окремих митців і виявлення спільних та індивідуальних рис у їхній музиці для дітей; структурно-функціональний аналіз – для класифікації педагогів за регіональною ознакою та визначення ролі композиторської діяльності в їхній професійній діяльності; художньо-образний аналіз – для розкриття змістової та емоційної наповненості проаналізованих фортепіанних творів. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в статті вперше проаналізовано композиторську творчість для дітей сучасних педагогів-піаністів м. Київ як провідну компоненту в розвитку української дитячої фортепіанної музики. Структуровано за регіональним принципом українських педагогів-піаністів, для яких композиторська творчість посідає важливе місце в їхній творчій діяльності. Висновки. У ході дослідження виявлено, що композиторська творчість викладачів-піаністів на сучасному етапі розвитку української музики є основою фортепіанного репертуару для дітей. Зацікавленість митців у створенні дитячих фортепіанних творів представлена в багатьох регіонах України, однак найяскравішим осередком є Київ, де працюють піаністи-композитори різних поколінь і жанрових пріоритетів творчості. Їх об’єднує те, що вони всі є вихованцями київської фортепіанної школи, які вміло поєднують композиторське обдарування з розумінням потреб сучасної піаністичної педагогіки.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-15

Номер

Розділ

Музичне мистецтво