Артпроєкти декоративно-прикладного мистецтва України в оптиці іміджевої місії
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2025.344383Ключові слова:
артпроєкт, декоративно-прикладне мистецтво, іміджева місія, культурна дипломатіяАнотація
Мета статті – здійснити теоретико-практичну рефлексію з’ясування іміджевої місії артпроєктів декоративно-прикладного мистецтва України, окреслити специфіку їх концептуально-смислового значення у світовому мистецькому артпросторі. Методологія дослідження включає загальнонаукові принципи систематизації та узагальнення досліджуваної проблеми, які дозволили визначити і науково обґрунтувати теорії, концептуальні підходи до розуміння змісту поняття «декоративно-прикладне мистецтво», «артпроєкт», «іміджева місія». Мета та завдання статті зумовили застосування аксіологічного підходу, що дозволило виявити в розглянутих теоріях міждисциплінарних характер, персоналізовані наукові позиції. Використання аналітичного методу дало змогу окреслити концептуальні засади подальших теоретико-практичних мистецтвознавчих перспектив в оптиці дослідження місійного феномену артпроєктів українського декоративно-прикладного мистецтва в їх глобально-локальних вимірах. Наукова новизна полягає в здійсненні теоретико-практичного осмислення основних іміджевих складових артпроєктів декоративно-прикладного мистецтва України з огляду на специфіку їх концептуально-смислового наповнення. Висновки. Іміджева місія артпроєктів декоративно-прикладного мистецтва України полягає в цілеспрямованій репрезентації українського мистецтва в міжнародному культурному просторі, формуванні позитивного культурного іміджу держави, культурного представництва і є інструментом культурної самоідентифікації та культурної дипломатії. Ефективно сплановані та вдало реалізовані артпроєкти стають амбасадорами українського мистецтва, поширюючи унікальний і неповторний його образ. Артпроєкти виконують стратегічну функцію в культурній дипломатії, формують довіру та зацікавлення до українського декоративно-прикладного мистецтва. Особливої місії артпроєкти набувають під час війни, де через художні образи, символи та мистецькі практики зміцнюють віру в перемогу, підтримують моральний дух і сприяють консолідації нації. Артпроєкти виконують місію емоційної підтримки, є джерелом надії та духовної опори. Іміджева місія полягає в репрезентативному донесенні світові правди про війну, демонструючи силу та стійкість українців.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.