Світловий дизайн у фіджитальному просторі сучасного сценічного видовища
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2025.344481Ключові слова:
сценічне видовище, музичний масовий захід, світловий дизайн, фіджитальний простір, освітлення, лазерне шоу, імерсивні інсталяціїАнотація
Мета статті – розглянути особливості використання світлового дизайну в музичних масових заходах крізь призму специфіки фіджитального простору сучасного сценічного видовища. Методологія дослідження. Застосовано метод наукового аналізу, метод порівняльного аналізу, мистецтвознавчого аналізу та теоретичного узагальнення. Наукова новизна. Вперше у вітчизняному мистецтвознавстві розглянуто проблематику світлового дизайну музичних масових заходів в контексті специфіки фіджитального простору сучасного сценічного видовища; окреслено характерні прийоми світлового дизайну музичних масових заходів першої половини 2020-х рр. Висновки. Діалогізм звуку та світла загострює сприйняття глядача та змушує на емоційному рівні резонувати з музикою. У фіджитал-просторі музичного масового заходу світловий дизайн – це інструмент, що дозволяє не лише точно контролювати візуальний ряд, виділити ключові моменти, спрямувати увагу глядача та посилити емоційний вплив, але й створити відчуття занурення та взаємодії. Використання прийомів візуалізації музики (лазерні промені, синхронізовані з музикою спалахи світла та зміна кольору) сприяють повному емоційному зануренню глядача і дозволяють розглядати світловий дизайн як продовження сценічного видовища. Характерними прийомами світлового дизайну музичних масових заходів, що надають режисерам-постановникам можливості створення яскравого видовища є: синхронізація музики та освітлення; використання мобільних пристроїв для керування артистом світловою технікою дистанційно, мобільних додатків та оздоблених світлодіодами нарукавних пов’язок, інтерактивних проєкцій; розміщення освітлювальних приладів позаду екранів та ін.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.