Виявлення навантаженості контейнера для перевезень зернових при експлуатаційних режимах

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.325519

Ключові слова:

залізничний транспорт, контейнер, модернізація контейнера, навантаженість контейнера, міцність контейнера, контейнерні перевезення

Анотація

Об’єктом дослідження є процеси сприйняття та перерозподілу навантажень в конструкції контейнера для перевезень зернових при експлуатаційних режимах. При цьому вирішувалась проблема забезпеченості залізничної галузі транспортними засобами для перевезень зернових шляхом модернізації універсальних контейнерів.

Для модернізації універсального контейнера до перевезень зернових у якості прототипу обрано контейнер типорозміру 1СС. З метою адаптації даного контейнера до перевезень зернових пропонується встановлення на даху трьох завантажувальних люків стандартного діаметру. Передбачається створення в торцевій стіні за висотою 1/3 від нижнього обв’язування розвантажувального люка. Для обґрунтування запропонованого рішення проведеного розрахунок на міцність контейнера при таких схемах його навантажень: перевезення контейнера у складі залізничного поїзда; підйом за верхні кутові фітинги; розвантаження контейнера. Результати розрахунку показали, що міцність контейнера при всіх розглянутих схемах навантажень забезпечується.

Особливістю отриманих результатів є те, що забезпечення залізничної галузі транспортними засобами для перевезень зернових досягається не шляхом створення їх нових конструкцій, а модернізацією існуючих.

Сферою практичного застосування результатів дослідження є залізничний транспорт. Умовами практичного використання результатів є застосування  низьколегованої сталі для створення складових конструкції контейнера.

Результати проведеного дослідження сприятимуть створенню рекомендацій щодо модернізацій та проєктування конструкцій контейнерів, а також підвищенню ефективності контейнерних перевезень, в тому числі, і в міжнародному сполученні

Біографії авторів

Альона Олександрівна Ловська, Український державний університет залізничного транспорту

Доктор технічних наук, професор

Кафедра інженерії вагонів та якості продукції

Nurlana Karimova, Azerbaijan State University of Economics (UNEC)

PhD, Associate Professor

Department of Engineering and Applied Sciences

Посилання

  1. Soukup, J., Skočilas, J., Skočilasová, B., Dižo, J. (2017). Vertical Vibration of Two Axle Railway Vehicle. Procedia Engineering, 177, 25–32. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.02.178
  2. Dižo, J., Blatnický, M., Harušinec, J., Suchánek, A. (2022). Assessment of Dynamics of a Rail Vehicle in Terms of Running Properties While Moving on a Real Track Model. Symmetry, 14 (3), 536. https://doi.org/10.3390/sym14030536
  3. Gerlici, J., Lovska, A., Vatulia, G., Pavliuchenkov, M., Kravchenko, O., Solčanský, S. (2023). Situational Adaptation of the Open Wagon Body to Container Transportation. Applied Sciences, 13 (15), 8605. https://doi.org/10.3390/app13158605
  4. Lee, H.-A., Jung, S.-B., Jang, H.-H., Shin, D.-H., Lee, J. U., Kim, K. W., Park, G.-J. (2015). Structural-optimization-based design process for the body of a railway vehicle made from extruded aluminum panels. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 230 (4), 1283–1296. https://doi.org/10.1177/0954409715593971
  5. Galimova, F., Khurmatov, Y., Abdulloev, M., Jumabekov, B., Sultonaliev, D., Ergeshova, D. (2021). Modern Gondola with Lightweight Body. XIV International Scientific Conference “INTERAGROMASH 2021,” 1043–1050. https://doi.org/10.1007/978-3-030-80946-1_94
  6. Vatulia, G. L., Lovska, A. O., Krasnokutskyi, Y. S. (2023). Research into the transverse loading of the container with sandwich-panel walls when transported by rail. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 1254 (1), 012140. https://doi.org/10.1088/1755-1315/1254/1/012140
  7. Tiernan, S., Fahy, M. (2002). Dynamic FEA modelling of ISO tank containers. Journal of Materials Processing Technology, 124 (1-2), 126–132. https://doi.org/10.1016/s0924-0136(02)00196-6
  8. Rzeczycki, A., Wiśnicki, B. (2016). Strength Analysis of Shipping Container Floor with Gooseneck Tunnel under Heavy Cargo Load. Solid State Phenomena, 252, 81–90. https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/ssp.252.81
  9. Yildiz, T. (2019). Design and Analysis of a Lightweight Composite Shipping Container Made of Carbon Fiber Laminates. Logistics, 3 (3), 18. https://doi.org/10.3390/logistics3030018
  10. Antala, D. K., Satasiya, R. M., Chauhan, P. M. (2020). Design, development and performance evaluation of transportation container for sapota fruit. Journal of Food Science and Technology, 58 (10), 4024–4033. https://doi.org/10.1007/s13197-020-04865-w
  11. Lovska, A., Stanovska, I., Kyryllova, V., Okorokov, A., Vernigora, R. (2024). Determining the vertical load on a container with a floor made of sandwich panels transported by a flat wagon. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (7 (132)), 36–44. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.315059
  12. Rahimov, R. V., Khadjimukhametova, M. A., Rakhmatov, Z. X. (2016). Development of improved technical means for transportation fruits and vegetables. European Science Review, 1-2, 175–177. https://doi.org/10.20534/esr-16-1.2-175-177
  13. Poklemba, R., Zajac, J., Goldyniak, D., Olexa, I., Dilýová, M. (2020). Construction proposal of shipping bulk container. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 776 (1), 012046. https://doi.org/10.1088/1757-899x/776/1/012046
  14. Siasiev, A. V. (2004). Vstup do systemy MathCad. Dnipropetrovsk, 108. Available at: https://mmf.dnu.dp.ua/wp-content/uploads/2020/01/mathcad_sayt.pdf
  15. Bohach, I. V., Krakovetskyi, O. Yu., Kylyk, L. V. (2020). Chyselni metody rozviazannia dyferentsialnykh rivnian zasobamy MathCad. Vinnytsia, 106. Available at: http://pdf.lib.vntu.edu.ua/books/IRVC/Bogach_2020_106.pdf
  16. Steišūnas, S., Dižo, J., Bureika, G., Žuraulis, V. (2017). Examination of Vertical Dynamics of Passenger Car with Wheel Flat Considering Suspension Parameters. Procedia Engineering, 187, 235–241. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.04.370
  17. Gerlici, J., Lovska, A., Kozáková, K. (2025). Research into the Longitudinal Loading of an Improved Load-Bearing Structure of a Flat Car for Container Transportation. Designs, 9 (1), 12. https://doi.org/10.3390/designs9010012
  18. Dizo, J., Blatnicky, M. (2019). Evaluation of Vibrational Properties of a Three-wheeled Vehicle in Terms of Comfort. Manufacturing Technology, 19 (2), 197–203. https://doi.org/10.21062/ujep/269.2019/a/1213-2489/mt/19/2/197
  19. Zub, E., Tkachenko, V., Sapronova, S., Syvakivskiy, S. (2024). Determining the influence of wheelset arrangement in the model 18-100 bogies on the level of steering efforts in the wheel-rail flange contacts. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (7 (129)), 38–46. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.304328
  20. Koziar, M. M., Feshchuk, Yu. V., Parfeniuk, O. V. (2018). Kompiuterna hrafika: SolidWorks. Kherson: Oldi-plius, 252. Available at: https://ep3.nuwm.edu.ua/22175/1/Комп%27ютерна%20графіка.pdf
  21. Panchenko, S., Gerlici, J., Vatulia, G., Lovska, A., Rybin, A., Kravchenko, O. (2023). Strength Assessment of an Improved Design of a Tank Container under Operating Conditions. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, 25 (3), B186–B193. https://doi.org/10.26552/com.c.2023.047
  22. Panchenko, S., Gerlici, J., Vatulia, G., Lovska, A., Ravlyuk, V., Harusinec, J. (2023). Studying the load of composite brake pads under high-temperature impact from the rolling surface of wheels. EUREKA: Physics and Engineering, 4, 155–167. https://doi.org/10.21303/2461-4262.2023.002994
  23. Mikhailov, E., Semenov, S., Dižo, J., Kravchenko, K. (2019). Research of possibilities of reducing the driving resistance of a railway vehicle by means of the wheel construction improvement. Transportation Research Procedia, 40, 831–838. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2019.07.117
  24. Kondratiev, A. V., Kovalenko, V. O. (2019). Optimization of design parameters of the main composite fairing of the launch vehicle under simultaneous force and thermal loading. Space Science and Technology, 25 (4), 3–21. https://doi.org/10.15407/knit2019.04.003
  25. Koshel, O., Sapronova, S., Kara, S. (2023). Revealing patterns in the stressed-strained state of load-bearing structures in special rolling stock to further improve them. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (7 (124)), 30–42. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.285894
  26. Gerlici, J., Lovska, A., Pavliuchenkov, M. (2024). Study of the Dynamics and Strength of the Detachable Module for Long Cargoes under Asymmetric Loading Diagrams. Applied Sciences, 14 (8), 3211. https://doi.org/10.3390/app14083211
  27. Vatulia, G., Lovska, A., Pavliuchenkov, M., Nerubatskyi, V., Okorokov, A., Hordiienko, D. et al. (2022). Determining patterns of vertical load on the prototype of a removable module for long-size cargoes. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (7 (120)), 21–29. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.266855
  28. Liguori, A., Formato, A., Pellegrino, A., Villecco, F. (2021). Study of Tank Containers for Foodstuffs. Machines, 9 (2), 44. https://doi.org/10.3390/machines9020044
Виявлення навантаженості контейнера для перевезень зернових при експлуатаційних режимах

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-29

Як цитувати

Ловська, А. О., & Karimova, N. (2025). Виявлення навантаженості контейнера для перевезень зернових при експлуатаційних режимах. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(7 (134), 15–22. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.325519

Номер

Розділ

Прикладна механіка