The forming of transportations routing system on the basis of conception of specialization of railway infrastructure

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.9141

Keywords:

Routing, railway infrastructure, multigraph, capacity

Abstract

In this article the question of forming of the system of routing of railway transportations comes into question in the conditions of reformation of railway transport of Ukraine. The primary purpose of research is a theoretical ground of approaches in relation to development and exploitation of the railway system on the basis of division of motion after the types of transportations for stage-by-stage creation of through specialized subnet with the distinguished transport corridors.

For the decision of the put scientific problem there were the used methods of theory of the graphs and mathematical programming that gave possibility to work out a mathematical model on the basis of minimization of objective function that, allows to take into account the cost of the spatial moving of train traffic, cost of duration of being of train enroute, penalty approvals for a failure to observe of exactness of arrival of trains and on condition of observance of limits on maintenance of streams in a network; distribution of carrying capacity of railway infrastructure; observance of terms of providing of vitality of network. Research results can be applied during automation of process of determination of parameters of optimal technology of routing of train traffic, that will allow rationally to redistribute the carrying capacity of the railway system for more effective strategy of management of assets of railway transport

Author Biography

Андрій Володимирович Прохорченко, Ukrainian state academy of railway transport Feuerbach Sq, 7, Kharkiv, 61166

Ph.D., assistant professor of
Department of management operating work

References

  1. Закон України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту» від 23.02.2012 р. № 4442-IV Верховна Рада України Голос України 2012, N51 від 21.03.2012.
  2. Директива 2001/14/ЄС Європейського парламенту та Ради від 26 лютого 2001 року Про розподілення пропускної можливості залізничної інфраструктури, стягнення зборів за користування залізничною інфраструктурою та сертифікації на відповідність вимогам безпеки. Офіційний Вісник. – 2001. – L 75. – С. 29.
  3. Capone, A. Multi-Layer Network Design with Multicast Traffic and Statistical Multiplexing [Текст] / A. Capone, G. Carello, R. Matera // IEEE Global Telecommunications Conference (IEEE GLOBECOM), Washington, USA. – 2007. – Р. 2565–2570.
  4. Агеев, Д.В. Проектирование современных телекоммуникационных систем с использованием многоуровневых графов [Текст] / Д.В. Агеев // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2010. – № 4/2 (46). – С. 75 – 77.
  5. Lozano, A. Shortest viable path algorithm in multimodal networks [Текст] / A. Lozano, G. Storchi // Transportation Research. – 2001. – № 35, part A. – Р. 225 – 241.
  6. Харари, Ф. Теория графов [Текст] / Ф. Харари. - М.: Наука, 1973. – 300 с.
  7. Інструкція з розрахунку наявної пропускної спроможності залізниць України, затверджена наказом Укрзалізниці від 14 березня 2001 р. № 143/Ц (ЦД-0036). – 256 c.
  8. Habib, M. A construction method for minimally k-edge connected graphs [Текст] / M. Habib, B. Peroche // Combinatorics. – 1980. – V. 79. – Part 2. – P. 199 – 204.
  9. Бутько, Т.В. Формування логістичної технології просування вантажопотоків за жорсткими нитками графіку руху поїздів [Текст] / Т.В. Бутько, Д.В. Ломотько, А.В. Прохорченко, К.О. Олійник // Збірник наукових праць. – Харків, УкрДАЗТ, 2009. – №78. – C. 71-75.
  10. Hunt, J. E. Learning using an artificial immune system [Текст] / J. E. Hunt, D. E. Cooke // J. Network Comput. Appl., iss. 2. Special issue on intelligent systems: design and applications. –1996. – V. 19. – P. 189-212.

Published

2013-02-20

How to Cite

Прохорченко, А. В. (2013). The forming of transportations routing system on the basis of conception of specialization of railway infrastructure. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(3(61), 20–24. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.9141

Issue

Section

Control systems