Definition of rational length of residential neighborhood

Authors

  • Юрій Ярославович Ройко National University "Lviv Polytechnic" S. Bendery str., 12, Lviv, 79013, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.12367

Keywords:

Road network, residential quarter, costs, traffic flow, pedestrian flow, length of the road

Abstract

Several recent studies show that more attention is paid to optimization processes when organizing and planning the work of transport systems. Earlier, time of traffic was subject to optimization; today it concerns costs of transportation of cargos and passengers. That is why, the specialists' attention was focused on the development of transport systems that provide minimum cost of transportation of passengers and cargos.

The article focuses on the formation of a rational transport network that minimizes the cost of transportation of passengers and cargo. Namely, the creation of a mathematical model for determination of the costs associated with the traffic of transport and pedestrian flow.

As result of the research, we may argue that the accurate mathematical model of the cost of the transportation of passengers and cargos gives a more accurate result by taking into account the width of the roadway, which in turn depends on the traffic flow

Author Biography

Юрій Ярославович Ройко, National University "Lviv Polytechnic" S. Bendery str., 12, Lviv, 79013

Senior Lecturer

Department of Transport Technology

References

  1. Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень: ДБН 360-92** [Текст]. – [Чинний від 2002-04-19]. – К.: ДП «Укрархбудінформ», 2002. – 92 с.
  2. Лобанов, Е. М. Транспортная планировка городов [Текст] / Е. М. Лобанов. – М.: Транспорт, 1990. – 240 с.
  3. Transport planning and traffic engineering [Текст] / Edited by C. A. O'Flaherty. – Butterworth-Heinemann, 2006. – 544 p.
  4. Стародуб, І.В. Критерії оцінки транспортно-планувальної системи міста / І.В. Стародуб // Містобудування та територіальне планування. – 2007. – Вип. 27. – С. 262-268.
  5. Morimoto, A. A preliminary proposal for urban and transportation planning in response to the Great East Japan [Текст] / A. Morimoto. – IATSS Research, 2012. – Vol. 36. – P. 20-23.
  6. Cho-Yam Lau, J. Sustainable urban transport planning and the commuting patterns of poor workers in a historic inner city in Guangzhou [Текст] / J. Cho-Yam Lau. – Habitat International, 2013. – Vol. 39. – P. 119-127.
  7. Zadeh, M. Analyzing the effect of the street network configuration on the efficiency of an urban transportation system [Текст] / M. Zadeh. M. Ali Rajabi. – Cities, 2013. – Vol. 31. – P. 285-297.
  8. Санько, Я. В. Вибір критерію доцільності розбудови вулично-дорожньої мережі [Текст] / Я. В. Санько // Вісник Донецької академії автомобільного транспорту. – 2011. - №3. – С. 46-49.
  9. Доля, В. К. Визначення довжини ділянки вулично-дорожньої мережі міста [Текст] / В. К. Доля, Я. В. Санько // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2011. - № 6/4(54). – С. 17-20.
  10. Санько, Я. В. Формування математичної моделі витрат на функціонування транспортної системи перевезення пасажирів та вантажів [Текст] / Я. В. Санько, Ю. Я. Ройко // Комунальне господарство міст: Науково-технічний збірник. – 2012. – Вип. 103. – С. 425-428.
  11. Санько, Я. В. Дослідження впливу довжини ділянки вулично-дорожньої мережі на характеристики транспортних потоків [Текст] / Я. В. Санько, Ю. Я. Ройко // Міжвузівський збірник наукових праць «Наукові нотатки». – 2012. – Вип. 37. – С. 289-293.
  12. Єрмак, О. М. Визначення впливу величини пасажиропотоку на оптимальну довжину перегону міського пасажирського транспорту [Текст] / О. М. Єрмак // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2008. - №5/3(35). – С.7-9.
  13. Urban Development. Planning and development of urban and rural settlements: DBN 360-92 ** (2002). 92.
  14. Lobanov, E. (1990). Transport urban planning. Moscow: Transport, 240.
  15. O'Flaherty, C. A. (2006). Transport planning and traffic engineering. Butterworth-Heinemann, 544.
  16. Starodub, I. (2007). Criteria for evaluating transportation-planning system of the city. Town planning and spatial planning. 27, 262-268.
  17. Morimoto, A. (2012). A preliminary proposal for urban and transportation planning in response to the Great East Japan. IATSS Research, 36, 20-23.
  18. Cho-Yam Lau, J. (2013). Sustainable urban transport planning and the commuting patterns of poor workers in a historic inner city in Guangzhou. Habitat International, 39, 119-127.
  19. Zadeh, M., Ali Rajabi M. (2013). Analyzing the effect of the street network configuration on the efficiency of an urban transportation system. Cities, 31, 285-297.
  20. Sanko, Y. (2011) Selection criterion feasibility of building the road network. Bulletin of Donetsk Academy of Motor Transport, 3, 46-49.
  21. Dolya, V., Sanko, Y. (2011) Determination of the length of the road network of the city. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6/4 (54), 17-20.
  22. Sanko, Y., Royko Y. (2012) Formation of a mathematical model of the cost of operation of the transport system carriage of passengers and goods. Utilities cities, 103, 425-428.
  23. Sanko, Y., Royko Y. (2012) The influence of the length of the road network on the characteristics of traffic flows. Research notes, 37, 289-293.
  24. Ermak, О. Determination of impact magnitude passengers on the optimal length of stretch of urban passenger transport. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5/3 (35), 7-9.

Published

2013-04-25

How to Cite

Ройко, Ю. Я. (2013). Definition of rational length of residential neighborhood. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(4(62), 30–33. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.12367

Issue

Section

Mathematics and Cybernetics - applied aspects