Cybernetic approach to the construction of the intensification system for the study process in high schools (the aspect of structuring)
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2011.1485Keywords:
Intensification, information technologies, cybernetic approachAbstract
The integral algorithm of formation of scientific and innovative multilevel complex of study process with the use of information technologies is suggested, the decomposed hierarchy structure of subsystems being developedReferences
- Технологии интенсификации учебного процесса в образовательном учреждении: диссертация ... кандидата педагогических наук: 13.00.01 / Безбородова Светлана Валентиновна; [Место защиты: Нижегор. гос. архитектур. -строит. ун-т] – Нижний Новгород, 2008 – 206 с.
- Трещевский, Ю.И. Применение кибернетической модели анализа и проектирования организационных изменений в бизнес-системах / Ю.И. Трещевский, М.Б. Табачникова // Экономический анализ: теория и практика. – 2006. – № 15. – С. 2-10.
- Моргунова, О. Н. Информационная система как источник данных для оценки уровня эффективности объектов и процессов в сфере высшего образования [Текст] / О. Н. Моргунова // VI Всероссийская науч.-техн. конф. "Теоретические и прикладные вопросы современных информационных технологий", 25–31 июля 2005 г. (г. Улан-Удэ) : материалы : в 2 ч. / Вост.-Сиб. гос. технологич. ун-т. – Улан-Удэ: Изд-во ВСГТУ, 2005. – Ч. 2. – С. 286–289.
- Мазурок Т.Л. Логико-математическая модель управления обучением / Т.Л. Мазурок // УСиМ. – 2009. – № 2. – С. 34–42.
- Селезнева Н.А., Субетто А.И. Теоретико-методологические основы качества высшего образования (научный доклад) [Электронный ресурс] / Режим доступа: www/ URL: http://www.trinitas.ru/rus/doc/ 0012/001a/00120115.htm ‒ Загл. с экрана.
- Лаврентьев Г.В. Инновационные обучающие технологии в профессиональной подготовке специалистов / Г.В. Лаврентьев, Н.Б. Лаврентьева, Н.А. Неудахина. Ч.2.– Барнаул: Изд-во Алт. ун-та, 2002. – 232с.
- Никин А.Д. Информационные технологии в обучении. [Электронный ресурс] / Режим доступа: www/ URL: http://asu.ugatu.ac.ru/ library/46/ito_lekciya_3_asoi.pdf. ‒ Загл. с экрана.
- Селезнева Н.А. Автоматизация проектирования систем управления качеством высшего образования /Дис. на соиск. уч. степени д-ра техн. наук.- Воронеж. ‒ 1999.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Нина Олеговна Ризун
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The consolidation and conditions for the transfer of copyright (identification of authorship) is carried out in the License Agreement. In particular, the authors reserve the right to the authorship of their manuscript and transfer the first publication of this work to the journal under the terms of the Creative Commons CC BY license. At the same time, they have the right to conclude on their own additional agreements concerning the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal, but provided that the link to the first publication of the article in this journal is preserved.
A license agreement is a document in which the author warrants that he/she owns all copyright for the work (manuscript, article, etc.).
The authors, signing the License Agreement with TECHNOLOGY CENTER PC, have all rights to the further use of their work, provided that they link to our edition in which the work was published.
According to the terms of the License Agreement, the Publisher TECHNOLOGY CENTER PC does not take away your copyrights and receives permission from the authors to use and dissemination of the publication through the world's scientific resources (own electronic resources, scientometric databases, repositories, libraries, etc.).
In the absence of a signed License Agreement or in the absence of this agreement of identifiers allowing to identify the identity of the author, the editors have no right to work with the manuscript.
It is important to remember that there is another type of agreement between authors and publishers – when copyright is transferred from the authors to the publisher. In this case, the authors lose ownership of their work and may not use it in any way.