Basic characteristics of the project «Accession campaign of high school»

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2014.20152

Keywords:

project, university, admission campaign, benefit, value, performance, life cycle, , resources, risk

Abstract

A project-oriented approach to the university admission campaign is offered in the paper. A systematic understanding of a project- oriented university was developed, and the possibility of a design approach to an admission campaign was substantiated. The essence and benefits of main stages of the project life cycle were defined.

The project benefit is the current admission. As the value, a financial result of an admission campaign, related to the payment for educational services, was defined. A methodological approach to estimating planned and actual values of the “University admission campaign” project was developed.

At the final stage of the project life cycle it is suggested evaluating the performance, i. e. the correspondence of an actual student admission rate to the planned one. The formula for evaluating the project performance, providing the equivalence of professions, forms and educational levels, as well as their university differentiation, was worked out.

Author Biography

Олег Владимирович Логинов, Odessa National Maritime University str. Mechnikov, 34, Odessa, Ukraine, 65011

Аpplicant

Department  " Organization of customs control on transport "

References

  1. Бушуев, С. Д. Механизмы формирования ценности в деятельности проектно-ориентированных предприятий [Текст] / С. Д. Бушуев, Н. Д. Бушуева // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2010. –Т. 1, № 2/43 – С. 4–9.
  2. Рач, В. А. Проектная деятельность в условиях глобализации и экономики знаний [Текст]: зб. наук. пр. / В. А. Рач // Управління проектами та розвиток виробництва. – Луганськ: вид-во СНУ ім. В.Даля, 2004. – № 1(6). – С. 55–62.
  3. Вайсман, В. А. Модели, методы и механизмы создания и функционирования проектно-управляемой организации: Монография [Текст] / В. А. Вайсман. – К.: Наук. світ, 2009. – 146 с.
  4. Оберемок, І. І. Методи та засоби проектно-орієнтованого управління у вищих навчальних закладах [Текст] : автореф. дис. канд. техн. наук: 05.13.22 / І. І. Оберемок // Київ. нац. ун-т буд-ва та архіт. МОН України. – К., 2003. –17 с.
  5. Коляда, О. П. Проектно-ориентированная формализация стратегического компонента функциональной деятельности высшего учебного заведения [Текст] : зб. наук. пр. / О. П. Коляда // Управління проектами та розвиток виробництва. – Луганськ: вид-во СНУ ім. В.Даля, 2008. – № 3(27). – С. 81–87.
  6. Коляда, О. П. Інструментальний засіб відбору проектів у портфель вищого навчального закладу в рамках концепції стратегічної єдності [Текст] / О. П. Коляда // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2010. – № 1/2 (43). – С. 31–33.
  7. Осік, О. О. Життєвий цикл проектів розвитку вищого навчального закладу [Електронний ресурс] / О. О. Осік // Управління проектами та розвиток виробництва 2008. – № 2. – Режим доступа: http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/Uprv/2008_2/osik.pdf. – 15.01.2014. – Загл. с экрана
  8. Гловацкая, С. Н. Оценка ценности проектов международной деятельности вузов на основе теории нечетких множеств [Электронный ресурс] / С. Н. Гловацкая // Материали IX Міжнародної науково-практичної конференції «Управління проектами: стан та перспективи». – Режим доступа: http://conference.nuos.edu.ua . – 15.01.2014 – Загл. с экрана.
  9. Грудзинский, А. О. Концепция проектно-ориентированного университета. Профессиональная предпринимательская организация вуза [Текст] / А. О. Грудзинский / Нижний Новгород: Изд-во ННГУ, 2004. – 370 с.
  10. Козяр, М. М. Віртуальний університет: перспективи переходу на новий тип освіти [Текст] : зб. наук. праць / М. М. Козяр / Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. − Київ-Вінниця: ТОВ фірма “Планер”. – 2010. – Вип. 23. − С. 40–46.
  11. Оборский, Г. О. Стандартизація і сертифікація процесів управління якістю освіти у вищому навчальному закладі [Текст]: зб. наук. пр / Г. О. Оборський, В. Д. Гогунський, О. С. Савєльєва // Праці Одеського політехнічного університету. – 2011. – Вип. 1(35). – С. 252–256.
  12. Панченко, М. А. Модель комплексной оценки результативности системы менеджмента качества [Текст] / М. А. Панченко // Вісник Хмельницького національного університету. –2009. – Т. 1, № 3. – С. 178–181.
  13. Bushuyev, S. D. (2010). Mechanisms of formation of values in the activities of design -oriented enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1/2, 4-9.
  14. Rach, V. A. (2004). Project activities in the context of globalization and the knowledge economy. Project management and develop a production, 1 (devil), 55-62.
  15. Weissman, V. A. (2009). Models, methods and mechanisms for the establishment and operation of project - driven organization. Kiev: Science, 146.
  16. Oberemok I. I. (2003). Methods and tools for project-oriented management in higher education. Kiev: KNUBA, 17.
  17. Colyada, O. P. (2008). Project-oriented formalization of a strategic component of the functional activity of higher education. Project management and develop a production, 3 (27), 81 - 87.
  18. Colyada, O. P. (2010). Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1/2 (43), 31 - 33.
  19. Osіk, O. O. (2008). The life cycle of development projects, higher education institution. Available at: http://www.nbuv.gov.ua/ portal/natural/Uprv/2008_2/osik.pdf.
  20. Glovatskaya , S. N. (2014). Evaluation value projects of the international activities of universities based on the theory of fuzzy sets. Available at: http://conference.nuos.edu.ua.
  21. Grudzinski, A. O. (2004). Concept of project-oriented university. Professional entrepreneurial organization university. Nizhny Novgorod: Publishing House of UNN, 370.
  22. Kozyar, M. M. (2010). Virtual University: prospects of a new type of education. Modern information technologies and innovative teaching methods in training: methodology, theory, experience, problems: Kiev, Vinnitsa: TOV FIRMA “Glider “, 23, 40-46.
  23. Oborskiy, G. O. Gogunsky, V. G., Savеlеva, O. C. (2011). Standardization and certification processes of the quality management education in higher education. Proceedings of the Odessa Polytechnic University, 1 (35), 252-256.
  24. Panchenko, M. A. (2009). Model of integrated assessment of quality management system. News Khmelnytsky National University, 3, 1, 178-181.

Published

2014-02-17

How to Cite

Логинов, О. В. (2014). Basic characteristics of the project «Accession campaign of high school». Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(3(67), 42–47. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2014.20152

Issue

Section

Control processes