Place and role of consumer experience in WWW information environment

Authors

  • Оксана Юріївна Тимовчак-Максимець Lviv Polytechnic National University Bandera Str., 12, Lviv, Ukraine, 79013, Ukraine
  • Андрій Миколайович Пелещишин Lviv Polytechnic National University Bandera Str., 12, Lviv, Ukraine, 79013, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5022-0410

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2012.3915

Keywords:

User-generated content, virtual communication

Abstract

In the paper the features of user-generated content are described and characteristics that stipulate its social value are defined. The definition of "consumer experience" notion is suggested and the place of this information layer among other layers of subjective user information is defined

Author Biographies

Оксана Юріївна Тимовчак-Максимець, Lviv Polytechnic National University Bandera Str., 12, Lviv, Ukraine, 79013

PhD Student, junior department lecturer,

SKIA Department

Андрій Миколайович Пелещишин, Lviv Polytechnic National University Bandera Str., 12, Lviv, Ukraine, 79013

PhD, Head of the Department

Department of SCID

References

  1. Бугайчук К. Л. Роль соціальних сервісів web 2.0 у формуванні персонального навчального середовища [Електронний ресурс] / К. Л. Бугайчук // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України (Електронне наукове фахове видання). – Випуск 4/2011. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/Vnadps/2011_4/11bklpns.pdf
  2. Великий тлумачний словник сучасної української мови. 170 000 слів / Уклад. і голов. ред. В.Т.Бусел. - К. ; Ірпінь : ВТФ "Перун", 2003. – 1440 с.
  3. Всемирная энциклопедия: Философия / Главн. науч. ред. и сост. А. А. Гри-цанов.— М.: АСТ, Мн. : Харвест,—Современный литератор, 2001.— 1312 с.
  4. Закон України "Про інформацію" // ВВР. – 1992. – № 48. – Ст. 650. Вводиться в дію Постановою BP від 02.10.92 №2658-12 // ВВР. – 1992. – №48. – Ст. 651.
  5. Новейший философский словарь / Сост. А.А. Грицанов. - Минск. : Изд. В.М. Скакун, 1998. – 896 с.
  6. Общая психология. Словарь / под. ред. А.В. Петровского // Психологический лексикон. Энциклопедический словарь: В 6 т. / ред.-сост. Л.А. Карпенко; под общ. ред. А.В. Петровского. — М. : ПЕР СЭ, 2005. — 251 с.
  7. Патаракин Е. Д. Социальные взаимодействия и сетевое обучение 2.0 / Е. Д. Патаракин. – М. : НП «Современные технологии в образовании и культуре», 2009. — 176 с.
  8. Патаракин Е. Д. Социальные сервисы Веб 2.0 в помощь учителю / Е. Д. Патаракин – 2-е изд., испр. – М : Интуит.ру, 2007. – 64 с. : ил. - (Учебно-методическое пособие)
  9. Партико З.В. Образна концепція теорії інформації : монографія / З. В. Партико. – Л. : Вид. центр ЛНУ ім. І. Франка, 2001. – 132 с.
  10. Румянцев А. П. Світовий ринок послуг: Навчальний посібник / А. П. Румянцев, Ю. О. Коваленко — К.: Центр навчальної літератури, 2006.— 456 с.
  11. Степин В. С. Философия науки. Общие проблемы : учебник для аспирантов и соискателей ученой степени кандидата наук / В. С. Степин. — М. : Гардарики, 2006. — 384 с.
  12. Философия : Энциклопедический словарь / Под ред. А.А. Ивина. — М.: Гардарики, 2004. — 1072 с.
  13. Arndt J. Role of Product-Related Conversations in the Diffusion of a New Product / J. Arndt // Journal of Marketing Research, Vol. 4, No. 3. – 1967. – pp. 291-295
  14. Buttle F. Word of Mouth: Understanding and Managing Referral Marketing / F. Buttle // Journal of Strategic Marketing No. 6. – 1998. – pp. 241-254.
  15. Gruber T. Collective knowledge systems: Where the Social Web meets the Semantic Web / T. Gruber // Journal Web Semantics : Science, Services and Agents on the World Wide Web. Volume 6, Issue 1. Amsterdam : Elsevier Science Publishers B. V., 2008. – pp. 4-13
  16. Organisation for Economic Co-operation and Development, Committee for Information, Computer and Communication Policy: Participative Web: User-Created Content [Електронний ресурс]. – Published Apr 12, 2007. – 74 p. – Режим доступу : http://www.oecd.org/dataoecd/57/14/38393115.pdf.

Published

2012-04-01

How to Cite

Тимовчак-Максимець, О. Ю., & Пелещишин, А. М. (2012). Place and role of consumer experience in WWW information environment. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(11(56), 39–45. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2012.3915

Issue

Section

Applied Information Technology