Формування окремих оптимізаційних моделей для аналізу транспортно-логістичних систем
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.103220Ключові слова:
удосконалення транспортно-логістичних систем, векторна оптимізація, функціональні критерії, ефективні розв’язкиАнотація
Для аналізу та удосконалення транспортно-логістичних систем запропоновані підходи векторної оптимізації функціоналів. Для більш повного та об’єктивного відображення властивостей об’єктів транспортно-логістичних систем, поряд із характеристикою стану, враховано динамічні властивості системи та окремих елементів. Сформульовано математичну модель для оптимізації декількох параметрів і функціоналів та формування повної множини ефективних планів. Розглянуто задачу векторної оптимізації функціоналу з квадратичною апроксимацією функцій для аналізу проходження потоків вантажів через склад митниці
Посилання
- Strategicheskie voprosy gorizontal'noy politiki: intellektual'nye transportnye sistemy. Evropeyskaya ehkonomicheskaya komissiya. Komitet po vnutrennemu transportu. Sem'desyat vos'maya sessiya. Available at: https://www.unece.org/trans/main/itc/itc_doc_2016.html
- Kokaev, O. G., Lukomskaya, O. Yu., Seliverstov, S. A. (2012). O tekhnologii analiza transportnyh processov v sovremennyh usloviyah hozyaystvovaniya. Transport Rossiyskoy Federacii, 2 (39), 32–36.
- Lukinskiy, V. S. (Ed.) (2008). Modeli i metody teorii logistiki. Sankt-Peterburg: Piter, 448.
- Kunda, N. T. (2008). Doslidzhennya operatsiy u transportnykh systemakh. Kyiv: Slovo, 400.
- Gorev, A. E. (2010). Osnovy teorii transportnyh sistem. Sankt-Peterburg: SPbGASU, 214.
- Murad'yan, A. O. (2014). Optimizaciya processa perevalki gruzov v obshchetransportnyh uzlah. Vіsnik NTU “KhPІ», 26 (1069), 64–73.
- Butko, T., Prokhorov, V., Chekhunov, D. (2017). Devising a method for the automated calculation of train formation plan by employing genetic algorithms. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (3 (85)), 55–61. doi: 10.15587/1729-4061.2017.93276
- Bauehrsoks, D. Dzh., Kloss, D. Dzh. (2008). Logistika: integrirovannaya cep' postavok. Moscow: ZAO Olimp-Biznes, 640.
- Krykavskyy, Ye. V. (2006). Lohistyka. Osnovy teoriyi: pidruchnyk. Lviv: Intelekt-Zakhid, 456.
- Mirotin, L. B., A. Nekrasov, G. (2008). Logistika integrirovannyh cepochek postavok. Moscow: Ekzamen, 256.
- Oliver, K., Webber, M.; Christopher, M. (Ed.) (1982). Supply chain management: Logistics Catches up with Strategy. Logistics: The Strategy Issues. London: Chapman and Hall, 61–75.
- Mentzer, J. T., DeWitt, W., Keebler, J. S., Min, S., Nix, N. W., Smith, C. D., Zacharia, Z. G. (2001). Defining Supply Chain Management. Journal of Business Logistics, 22 (2), 1–25. doi: 10.1002/j.2158-1592.2001.tb00001.x
- Lambert, D. M. (2014). Supply Chain Management: Processes, Partnerships, Performance. Ponte Vedra Beach, Fla.: Supply Chain Management Institute.
- Gattorn, Dzh. (2008). Upravlenie cepyami postavok: spravochnik izdatel'stva Gower. Moscow: INFRA-M, 670.
- Chaberek, M. (2005). Makro- i mikroekonomiczne aspekty wsparcia logistycznego. Gdansk: Wydawnictwo uniwersytetu Gdariskiego, 205.
- Simchi-Levi, D., Kaminsky, P. (2008). Designing and managing the supply chain: concepts, strategies, and case studies. N.-Y.: McGraw-Hill Companies, 496.
- Supply Chain and Logistics Terms and Glossary (2005). Council of Supply Chain Management Professionals, 97.
- Szyszka, G. (2004). Sieci logistyczne – nowy wymiar logistyky. Logistyki, 3, 5–7.
- Chukhray, N., Hirna, O. (2007). Formuvannya lantsyuha postavok: pytannya teoriyi ta praktyky. Lviv: Intelekt-Zakhid, 232.
- Naumov, V. S., Veter, N. S. (2011). Forming method of alternative transport technological cargo delivery systems. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (4 (53)), 16–19. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/1203/1107
- Kengpol, A., Tuammee, S., Tuominen, M. (2014). The development of a framework for route selection in multimodal transportation. The International Journal of Logistics Management, 25 (3), 581–610. doi: 10.1108/ijlm-05-2013-0064
- Mashunin, Yu. K. (2001). Teoreticheskie osnovy i metody vektornoy optimizacii v upravlenii ehkonomicheskimi sistemami. Moscow: Logos, 256.
- Nogin, V. D. (2004). Prinyatie resheniy v mnogokriterial'noy srede: kolichestvennyy podhod. Moscow: FIZMATLIT, 176.
- Zak, Yu. A. (2014). Prikladnye zadachi mnogokriterial'noy optimizacii. Moscow: Ekonomika, 455.
- Bosov, A. A. (2007). Funkcii mnozhestva i ih primenenie. Dneprodzerzhinsk: Andrіy, 182.
- Kogut, P. I., Manzo, R., Nechay, I. V. (2010). Topological Aspects of Scalarization in Vector Optimization Problems. Australian Journal of Mathematical Analysis and Applications, 7 (2), 25–49.
- Zaycev, E. H. (2004). Formirovanie sistemy podderzhki prinyatiya resheniy v upravlenii transportnoy deyatel'nost'yu na principah mnogomernogo kuba. Nauchno-tekhnicheskie vedomosti MGTUGA, 88, 40–47.
- Bosov, A. A., Mukhina, N. A., Pikh, B. P. (2005). Pidvyshchennya efektyvnosti roboty transportnoyi systemy na osnovi strukturnoho analizu. Dnipropetrovs'k: Vydavnytstvo Dnipropetr. nats. un-tu zalizn. transp. im. akad. V. Lazaryana, 200.
- Denysenko, M. P.; Denysenko, M. P., Levkovets', P. R., Mykhaylov, L. I. (Eds.) (2010). Orhanizatsiya ta proektuvannya lohistychnykh system. Kyiv: Tsentr uchbovoyi literatury, 336.
- Intriligator, M.; Konyus, A. A. (Ed.) (1975). Matematicheskie metody optimizacii i ehkonomicheskaya teoriya. Moscow: «Progress», 597.
- Muromcev, D. Yu., Shamkin, V. N. (2015). Metody optimizacii i prinyatie proektnyh resheniy. Tambov: Izd-vo FGBOU VPO «TGTU», 80.
- Lesnikova, I. Yu., Khalipova, N. V., Svoroba, I. V. (2012). Prohnozuvannya okremykh pokaznykiv diyal'nosti mytnykh orhaniv. Visnyk Akademiyi mytnoyi sluzhby Ukrayiny. Seriya: Tekhnichni nauky, 2, 41–47. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vamsutn_2012_2_8
- Lesnikova, I. Yu., Khalipova, N. V. (2010). Porivnyal'nyy analiz prohnoznykh modeley vantazhopotokiv zovnishn'oekonomichnoyi diyal'nosti. Visnyk AMSU. Seriya: Tekhnichni nauky, 1 (43), 75–85.
- Kuz'menko, A. I. (2015). Pidvyshchennya efektyvnosti funktsionuvannya prykordonnykh perevantazhuval'nykh stantsiy. Transportni systemy ta tekhnolohiyi perevezen', 9, 35–41.
- Khalipova, N. V. (2016). Vektorna optymizatsiya v zadachakh udoskonalennya mizhnarodnykh transportnykh system. Dnipropetrovsk: AMSU, 350.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Arkadii Bosov, Nataliya Khalipova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.