Формування окремих оптимізаційних моделей для аналізу транспортно-логістичних систем

Автор(и)

  • Arkadii Bosov Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010, Україна https://orcid.org/0000-0002-5348-2205
  • Nataliya Khalipova Університет митної справи та фінансів пр. Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000, Україна https://orcid.org/0000-0001-5605-6781

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.103220

Ключові слова:

удосконалення транспортно-логістичних систем, векторна оптимізація, функціональні критерії, ефективні розв’язки

Анотація

Для аналізу та удосконалення транспортно-логістичних систем запропоновані підходи векторної оптимізації функціоналів. Для більш повного та об’єктивного відображення властивостей об’єктів транспортно-логістичних систем, поряд із характеристикою стану, враховано динамічні властивості системи та окремих елементів. Сформульовано математичну модель для оптимізації декількох параметрів і функціоналів та формування повної множини ефективних планів. Розглянуто задачу векторної оптимізації функціоналу з квадратичною апроксимацією функцій для аналізу проходження потоків вантажів через склад митниці

Біографії авторів

Arkadii Bosov, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010

Доктор технічних наук, професор

Кафедра прикладної математики

Nataliya Khalipova, Університет митної справи та фінансів пр. Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортних систем та технологій

Посилання

  1. Strategicheskie voprosy gorizontal'noy politiki: intellektual'nye transportnye sistemy. Evropeyskaya ehkonomicheskaya komissiya. Komitet po vnutrennemu transportu. Sem'desyat vos'maya sessiya. Available at: https://www.unece.org/trans/main/itc/itc_doc_2016.html
  2. Kokaev, O. G., Lukomskaya, O. Yu., Seliverstov, S. A. (2012). O tekhnologii analiza transportnyh processov v sovremennyh usloviyah hozyaystvovaniya. Transport Rossiyskoy Federacii, 2 (39), 32–36.
  3. Lukinskiy, V. S. (Ed.) (2008). Modeli i metody teorii logistiki. Sankt-Peterburg: Piter, 448.
  4. Kunda, N. T. (2008). Doslidzhennya operatsiy u transportnykh systemakh. Kyiv: Slovo, 400.
  5. Gorev, A. E. (2010). Osnovy teorii transportnyh sistem. Sankt-Peterburg: SPbGASU, 214.
  6. Murad'yan, A. O. (2014). Optimizaciya processa perevalki gruzov v obshchetransportnyh uzlah. Vіsnik NTU “KhPІ», 26 (1069), 64–73.
  7. Butko, T., Prokhorov, V., Chekhunov, D. (2017). Devising a method for the automated calculation of train formation plan by employing genetic algorithms. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (3 (85)), 55–61. doi: 10.15587/1729-4061.2017.93276
  8. Bauehrsoks, D. Dzh., Kloss, D. Dzh. (2008). Logistika: integrirovannaya cep' postavok. Moscow: ZAO Olimp-Biznes, 640.
  9. Krykavskyy, Ye. V. (2006). Lohistyka. Osnovy teoriyi: pidruchnyk. Lviv: Intelekt-Zakhid, 456.
  10. Mirotin, L. B., A. Nekrasov, G. (2008). Logistika integrirovannyh cepochek postavok. Moscow: Ekzamen, 256.
  11. Oliver, K., Webber, M.; Christopher, M. (Ed.) (1982). Supply chain management: Logistics Catches up with Strategy. Logistics: The Strategy Issues. London: Chapman and Hall, 61–75.
  12. Mentzer, J. T., DeWitt, W., Keebler, J. S., Min, S., Nix, N. W., Smith, C. D., Zacharia, Z. G. (2001). Defining Supply Chain Management. Journal of Business Logistics, 22 (2), 1–25. doi: 10.1002/j.2158-1592.2001.tb00001.x
  13. Lambert, D. M. (2014). Supply Chain Management: Processes, Partnerships, Performance. Ponte Vedra Beach, Fla.: Supply Chain Management Institute.
  14. Gattorn, Dzh. (2008). Upravlenie cepyami postavok: spravochnik izdatel'stva Gower. Moscow: INFRA-M, 670.
  15. Chaberek, M. (2005). Makro- i mikroekonomiczne aspekty wsparcia logistycznego. Gdansk: Wydawnictwo uniwersytetu Gdariskiego, 205.
  16. Simchi-Levi, D., Kaminsky, P. (2008). Designing and managing the supply chain: concepts, strategies, and case studies. N.-Y.: McGraw-Hill Companies, 496.
  17. Supply Chain and Logistics Terms and Glossary (2005). Council of Supply Chain Management Professionals, 97.
  18. Szyszka, G. (2004). Sieci logistyczne – nowy wymiar logistyky. Logistyki, 3, 5–7.
  19. Chukhray, N., Hirna, O. (2007). Formuvannya lantsyuha postavok: pytannya teoriyi ta praktyky. Lviv: Intelekt-Zakhid, 232.
  20. Naumov, V. S., Veter, N. S. (2011). Forming method of alternative transport technological cargo delivery systems. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (4 (53)), 16–19. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/1203/1107
  21. Kengpol, A., Tuammee, S., Tuominen, M. (2014). The development of a framework for route selection in multimodal transportation. The International Journal of Logistics Management, 25 (3), 581–610. doi: 10.1108/ijlm-05-2013-0064
  22. Mashunin, Yu. K. (2001). Teoreticheskie osnovy i metody vektornoy optimizacii v upravlenii ehkonomicheskimi sistemami. Moscow: Logos, 256.
  23. Nogin, V. D. (2004). Prinyatie resheniy v mnogokriterial'noy srede: kolichestvennyy podhod. Moscow: FIZMATLIT, 176.
  24. Zak, Yu. A. (2014). Prikladnye zadachi mnogokriterial'noy optimizacii. Moscow: Ekonomika, 455.
  25. Bosov, A. A. (2007). Funkcii mnozhestva i ih primenenie. Dneprodzerzhinsk: Andrіy, 182.
  26. Kogut, P. I., Manzo, R., Nechay, I. V. (2010). Topological Aspects of Scalarization in Vector Optimization Problems. Australian Journal of Mathematical Analysis and Applications, 7 (2), 25–49.
  27. Zaycev, E. H. (2004). Formirovanie sistemy podderzhki prinyatiya resheniy v upravlenii transportnoy deyatel'nost'yu na principah mnogomernogo kuba. Nauchno-tekhnicheskie vedomosti MGTUGA, 88, 40–47.
  28. Bosov, A. A., Mukhina, N. A., Pikh, B. P. (2005). Pidvyshchennya efektyvnosti roboty transportnoyi systemy na osnovi strukturnoho analizu. Dnipropetrovs'k: Vydavnytstvo Dnipropetr. nats. un-tu zalizn. transp. im. akad. V. Lazaryana, 200.
  29. Denysenko, M. P.; Denysenko, M. P., Levkovets', P. R., Mykhaylov, L. I. (Eds.) (2010). Orhanizatsiya ta proektuvannya lohistychnykh system. Kyiv: Tsentr uchbovoyi literatury, 336.
  30. Intriligator, M.; Konyus, A. A. (Ed.) (1975). Matematicheskie metody optimizacii i ehkonomicheskaya teoriya. Moscow: «Progress», 597.
  31. Muromcev, D. Yu., Shamkin, V. N. (2015). Metody optimizacii i prinyatie proektnyh resheniy. Tambov: Izd-vo FGBOU VPO «TGTU», 80.
  32. Lesnikova, I. Yu., Khalipova, N. V., Svoroba, I. V. (2012). Prohnozuvannya okremykh pokaznykiv diyal'nosti mytnykh orhaniv. Visnyk Akademiyi mytnoyi sluzhby Ukrayiny. Seriya: Tekhnichni nauky, 2, 41–47. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vamsutn_2012_2_8
  33. Lesnikova, I. Yu., Khalipova, N. V. (2010). Porivnyal'nyy analiz prohnoznykh modeley vantazhopotokiv zovnishn'oekonomichnoyi diyal'nosti. Visnyk AMSU. Seriya: Tekhnichni nauky, 1 (43), 75–85.
  34. Kuz'menko, A. I. (2015). Pidvyshchennya efektyvnosti funktsionuvannya prykordonnykh perevantazhuval'nykh stantsiy. Transportni systemy ta tekhnolohiyi perevezen', 9, 35–41.
  35. Khalipova, N. V. (2016). Vektorna optymizatsiya v zadachakh udoskonalennya mizhnarodnykh transportnykh system. Dnipropetrovsk: AMSU, 350.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-30

Як цитувати

Bosov, A., & Khalipova, N. (2017). Формування окремих оптимізаційних моделей для аналізу транспортно-логістичних систем. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3 (87), 11–20. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.103220

Номер

Розділ

Процеси управління