Визначення особливостей динамічної навантаженості контейнерів-цистерн при перевезенні на залізничному поромі
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.177311Ключові слова:
контейнер-цистерна, динамічна навантаженість, моделювання навантаженості, коефіцієнт стійкості, залізнично-поромні перевезенняАнотація
Проведено моделювання динамічної навантаженості контейнера-цистерни при перевезенні у складі комбінованого поїзда на залізничному поромі. Розроблено математичні моделі, які враховують можливі варіанти взаємодії контейнерів-цистерн з рамою вагонів-платформ. Розрахунки проведені стосовно контейнера-цистерни типорозміру 1СС, розміщеного на вагоні-платформі моделі 13-4012М. Враховано, що перевезення контейнера-цистерни здійснюється на залізничному поромі “Герои Шипки” акваторією Чорного моря. Встановлено, що найбільша величина прискорень діє на контейнер-цистерну в випадку наявності переміщень вагона-платформи відносно палуби та контейнера-цистерни відносно рами. Загальна величина прискорення при цьому склала близько 0,9g.
Досліджено стійкість контейнера-цистерни при перевезенні на залізничному поромі. Розраховано допустимі кути крену залізничного порому, при яких забезпечується стійкість контейнера-цистерни відносно рами вагона-платформи.
Проведено комп’ютерне моделювання динамічної навантаженості контейнера-цистерни при перевезенні на залізничному поромі. Розрахунок проведений в середовищі програмного забезпечення CosmosWorks. Визначено поля та чисельні значення прискорень, які діють на контейнер-цистерну. Здійснено перевірку адекватності розроблених моделей за F-критерієм.
Проведені дослідження сприятимуть забезпеченню безпеки та створенню рекомендацій щодо перевезень комбінованих поїздів на залізничних поромах морем, а також проектуванню контейнерів-цистерн з покращеними техніко-економічними, міцністними та екологічними характеристикамиПосилання
- Myamlin, S. V., Kebal, Yu. V., Kondratyuk, S. M. (2012). Perspektivnye konstruktsii konteynerov-tsistern dlya perevozki svetlyh nefteproduktov, ammiaka i uglevodorodnyh gazov. Zaliznychnyi transport Ukrainy, 2, 44–46.
- Fomin, O. V., Burlutsky, O. V., Fomina, Yu. V. (2015). Development and application of cataloging in structural design of freight car building. Metallurgical and Mining Industry, 2, 250–256.
- Gerlici, J., Lack, T., Gorbunov, M., Domin, R., Kovtanets, M., Kravchenko, K. (2017). Slipping and skidding occurrence probability decreasing by means of the friction controlling in the wheel-braking pad and wheel-rail contacts. Manufacturing technology, 17 (2), 179–186.
- Zamecnik, J., Jagelcak, J. (2015). Evaluation of wagon impact tests by various measuring equipment and influence of impacts on cargo stability. Communications, 17 (4), 21–27.
- Lovskaya, A., Ryibin, A. (2016). The study of dynamic load on a wagon-platform at a shunting collision Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (7 (81)), 4–8. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.72054
- Fomin, O., Lovska, A., Kulbovskyi, I., Holub, H., Kozarchuk, I., Kharuta, V. (2019). Determining the dynamic loading on a semi-wagon when fixing it with a viscous coupling to a ferry deck. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (7 (98)), 6–12. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.160456
- Fomin, O., Lovska, A., Masliyev, V., Tsymbaliuk, A., Burlutski, O. (2019). Determining strength indicators for the bearing structure of a covered wagon's body made from round pipes when transported by a railroad ferry. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (7 (97)), 33–40. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.154282
- Makeev, S. V., Buylenkov, P. M. (2018). Osobennosti rascheta napryazhenno-deformirovannogo sostoyaniya tanka-konteynera s uchetom real'nogo nagruzheniya v ehkspluatatsii. NAUKA–OBRAZOVANIE–PROIZVODSTVO: Opyt i perspektivy razvitiya: sbornik materialov HIV Mezhdunarodnoy nauchno-tehnicheskoy konferentsii, posvyashchennoy pamyati doktora tehnicheskih nauk, professora E. G. Zudova. Vol. 1: Gorno-metallurgicheskoe proizvodstvo. Mashinostroenie i metalloobrabotka. Nizhniy Tagil: NTI (filial) UrFU, 174–184.
- Iwnicki, S. D., Stichel, S., Orlova, A., Hecht, M. (2015). Dynamics of railway freight vehicles. Vehicle System Dynamics, 53 (7), 995–1033. doi: https://doi.org/10.1080/00423114.2015.1037773
- Bogomaz, G. I., Mehov, D. D., Pilipchenko, O. P., Chernomashentseva, Yu. G. (1992). Nagruzhennost' konteynerov-tsistern, raspolozhennyh na zheleznodorozhnoy platforme, pri udarah v avtostsepku. Zb. nauk. prats “Dynamika ta keruvannia rukhom mekhanichnykh system”. Kyiv: ANU, Instytut tekhnichnoi mekhaniky, 87–95.
- Okorokov, A., Fomin, O., Lovska, A., Vernigora, R., Zhuravel, I., Fomin, V. (2018). Research into a possibility to prolong the time of operation of universal open top wagon bodies that have exhausted their standard resource. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (7 (93)), 20–26. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.131309
- Shimanskiy, Yu. A. (1963). Dinamicheskiy raschet sudovyh konstruktsiy. Leningrad, 444.
- Makov, Yu. L. (2007). Kachka sudov. Kaliningrad, 321.
- Pravila perevozok opasnyh gruziv. K soglasheniyu o mezhdunarodnom zheleznodorozhnom gruzovom soobshchenii (2011). Vol. 3. OSZhD, 531.
- Kir'yanov, D. V. (2006). Mathcad 13. Sankt-Peterburg, 608.
- D'yakonov, V. (2000). MATHCAD 8/2000. Sankt-Peterburg: Piter, 592.
- GOST 31232-2004. Konteynery dlya perevozki opasnyh gruzov. Trebovaniya po ehkspluatatsionnoy bezopasnosti (2005). Minsk, 6.
- Alyamovskiy, A. A. (2007). SolidWorks/COSMOSWorks 2006–2007. Inzhenernyy analiz metodom konechnyh ehlementov. Moscow: DMK, 784.
- Gallager, R. (1984). Metod konechnyh ehlementov. Osnovy. Moscow.
- Nastavlenie po krepleniyu general'nyh gruzov pri morskoy perevozke dlya t/h “Geroi Shipki”. Cargo securing manual for m/v “Geroi Shipky” No. 2512. 02. Ofits. izd. (1997). Odessa, 51.
- Nastavlenie po krepleniyu gruza dlya t/h “Petrovsk” PR. No. 002SNF001 – LMPL – 805 (2005). Odessa, 52.
- Rudenko, V. M. (2012). Matematichna statistika. Kyiv, 304.
- Kobzar', A. I. (2006). Prikladnaya matematicheskaya statistika. Moscow, 816.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Oleksij Fomin, Alyona Lovska, Olexandr Melnychenko, Ivan Shpylovyi, Vyacheslav Masliyev, Olga Bambura, Maryna Klymenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.