Визначення особливостей динамічної навантаженості контейнерів-цистерн при перевезенні на залізничному поромі

Автор(и)

  • Oleksij Fomin Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071, Україна https://orcid.org/0000-0003-2387-9946
  • Alyona Lovska Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0002-8604-1764
  • Olexandr Melnychenko Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0001-9694-9824
  • Ivan Shpylovyi Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0002-4503-4664
  • Vyacheslav Masliyev Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-4575-7077
  • Olga Bambura Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071, Україна https://orcid.org/0000-0002-8602-5086
  • Maryna Klymenko Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0002-4126-5211

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.177311

Ключові слова:

контейнер-цистерна, динамічна навантаженість, моделювання навантаженості, коефіцієнт стійкості, залізнично-поромні перевезення

Анотація

Проведено моделювання динамічної навантаженості контейнера-цистерни при перевезенні у складі комбінованого поїзда на залізничному поромі. Розроблено математичні моделі, які враховують можливі варіанти взаємодії контейнерів-цистерн з рамою вагонів-платформ. Розрахунки проведені стосовно контейнера-цистерни типорозміру 1СС, розміщеного на вагоні-платформі моделі 13-4012М. Враховано, що перевезення контейнера-цистерни здійснюється на залізничному поромі “Герои Шипки” акваторією Чорного моря. Встановлено, що найбільша величина прискорень діє на контейнер-цистерну в випадку наявності переміщень вагона-платформи відносно палуби та контейнера-цистерни відносно рами. Загальна величина прискорення при цьому склала близько 0,9g.

Досліджено стійкість контейнера-цистерни при перевезенні на залізничному поромі. Розраховано допустимі кути крену залізничного порому, при яких забезпечується стійкість контейнера-цистерни відносно рами вагона-платформи.

Проведено комп’ютерне моделювання динамічної навантаженості контейнера-цистерни при перевезенні на залізничному поромі. Розрахунок проведений в середовищі програмного забезпечення CosmosWorks. Визначено поля та чисельні значення прискорень, які діють на контейнер-цистерну. Здійснено перевірку адекватності розроблених моделей за F-критерієм.

Проведені дослідження сприятимуть забезпеченню безпеки та створенню рекомендацій щодо перевезень комбінованих поїздів на залізничних поромах морем, а також проектуванню контейнерів-цистерн з покращеними техніко-економічними, міцністними та екологічними характеристиками

Біографії авторів

Oleksij Fomin, Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра «Вагони та вагонне господарство»

Alyona Lovska, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра вагонів

Olexandr Melnychenko, Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Кандидат технічних наук, професор

Кафедра виробництва, ремонту та матеріалознавства

Ivan Shpylovyi, Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Кандидат технічних наук

Кафедра транспортного права та логістики

Vyacheslav Masliyev, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, професор

Кафедра «Електричний транспорт та тепловозобудування»

Olga Bambura, Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра «Теоретична та прикладна механіка»

Maryna Klymenko, Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Кандидат технічних наук

Кафедра виробництва, ремонту та матеріалознавства

Посилання

  1. Myamlin, S. V., Kebal, Yu. V., Kondratyuk, S. M. (2012). Perspektivnye konstruktsii konteynerov-tsistern dlya perevozki svetlyh nefteproduktov, ammiaka i uglevodorodnyh gazov. Zaliznychnyi transport Ukrainy, 2, 44–46.
  2. Fomin, O. V., Burlutsky, O. V., Fomina, Yu. V. (2015). Development and application of cataloging in structural design of freight car building. Metallurgical and Mining Industry, 2, 250–256.
  3. Gerlici, J., Lack, T., Gorbunov, M., Domin, R., Kovtanets, M., Kravchenko, K. (2017). Slipping and skidding occurrence probability decreasing by means of the friction controlling in the wheel-braking pad and wheel-rail contacts. Manufacturing technology, 17 (2), 179–186.
  4. Zamecnik, J., Jagelcak, J. (2015). Evaluation of wagon impact tests by various measuring equipment and influence of impacts on cargo stability. Communications, 17 (4), 21–27.
  5. Lovskaya, A., Ryibin, A. (2016). The study of dynamic load on a wagon-platform at a shunting collision Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (7 (81)), 4–8. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.72054
  6. Fomin, O., Lovska, A., Kulbovskyi, I., Holub, H., Kozarchuk, I., Kharuta, V. (2019). Determining the dynamic loading on a semi-wagon when fixing it with a viscous coupling to a ferry deck. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (7 (98)), 6–12. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.160456
  7. Fomin, O., Lovska, A., Masliyev, V., Tsymbaliuk, A., Burlutski, O. (2019). Determining strength indicators for the bearing structure of a covered wagon's body made from round pipes when transported by a railroad ferry. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (7 (97)), 33–40. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.154282
  8. Makeev, S. V., Buylenkov, P. M. (2018). Osobennosti rascheta napryazhenno-deformirovannogo sostoyaniya tanka-konteynera s uchetom real'nogo nagruzheniya v ehkspluatatsii. NAUKA–OBRAZOVANIE–PROIZVODSTVO: Opyt i perspektivy razvitiya: sbornik materialov HIV Mezhdunarodnoy nauchno-tehnicheskoy konferentsii, posvyashchennoy pamyati doktora tehnicheskih nauk, professora E. G. Zudova. Vol. 1: Gorno-metallurgicheskoe proizvodstvo. Mashinostroenie i metalloobrabotka. Nizhniy Tagil: NTI (filial) UrFU, 174–184.
  9. Iwnicki, S. D., Stichel, S., Orlova, A., Hecht, M. (2015). Dynamics of railway freight vehicles. Vehicle System Dynamics, 53 (7), 995–1033. doi: https://doi.org/10.1080/00423114.2015.1037773
  10. Bogomaz, G. I., Mehov, D. D., Pilipchenko, O. P., Chernomashentseva, Yu. G. (1992). Nagruzhennost' konteynerov-tsistern, raspolozhennyh na zheleznodorozhnoy platforme, pri udarah v avtostsepku. Zb. nauk. prats “Dynamika ta keruvannia rukhom mekhanichnykh system”. Kyiv: ANU, Instytut tekhnichnoi mekhaniky, 87–95.
  11. Okorokov, A., Fomin, O., Lovska, A., Vernigora, R., Zhuravel, I., Fomin, V. (2018). Research into a possibility to prolong the time of operation of universal open top wagon bodies that have exhausted their standard resource. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (7 (93)), 20–26. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.131309
  12. Shimanskiy, Yu. A. (1963). Dinamicheskiy raschet sudovyh konstruktsiy. Leningrad, 444.
  13. Makov, Yu. L. (2007). Kachka sudov. Kaliningrad, 321.
  14. Pravila perevozok opasnyh gruziv. K soglasheniyu o mezhdunarodnom zheleznodorozhnom gruzovom soobshchenii (2011). Vol. 3. OSZhD, 531.
  15. Kir'yanov, D. V. (2006). Mathcad 13. Sankt-Peterburg, 608.
  16. D'yakonov, V. (2000). MATHCAD 8/2000. Sankt-Peterburg: Piter, 592.
  17. GOST 31232-2004. Konteynery dlya perevozki opasnyh gruzov. Trebovaniya po ehkspluatatsionnoy bezopasnosti (2005). Minsk, 6.
  18. Alyamovskiy, A. A. (2007). SolidWorks/COSMOSWorks 2006–2007. Inzhenernyy analiz metodom konechnyh ehlementov. Moscow: DMK, 784.
  19. Gallager, R. (1984). Metod konechnyh ehlementov. Osnovy. Moscow.
  20. Nastavlenie po krepleniyu general'nyh gruzov pri morskoy perevozke dlya t/h “Geroi Shipki”. Cargo securing manual for m/v “Geroi Shipky” No. 2512. 02. Ofits. izd. (1997). Odessa, 51.
  21. Nastavlenie po krepleniyu gruza dlya t/h “Petrovsk” PR. No. 002SNF001 – LMPL – 805 (2005). Odessa, 52.
  22. Rudenko, V. M. (2012). Matematichna statistika. Kyiv, 304.
  23. Kobzar', A. I. (2006). Prikladnaya matematicheskaya statistika. Moscow, 816.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-02

Як цитувати

Fomin, O., Lovska, A., Melnychenko, O., Shpylovyi, I., Masliyev, V., Bambura, O., & Klymenko, M. (2019). Визначення особливостей динамічної навантаженості контейнерів-цистерн при перевезенні на залізничному поромі. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(7 (101), 19–26. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.177311

Номер

Розділ

Прикладна механіка