Експертне дослідження стійкості руху транспортного засобу при розгерметизації його колеса
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2014.21866Ключові слова:
автомобіль, стійкість, колесо, відведення, прокол, пробій, повертаючий момент, судова експертизаАнотація
Розроблено теоретичні основи методу оцінки стійкості транспортних засобів при розгерметизації їх коліс. Визначено час повної розгерметизації шини автомобільного колеса. Зазначений метод дозволяє визначати величини повертаючого моменту і радіуса повороту автомобіля з різними радіусами коліс з урахуванням тертя в диференціалі.
Посилання
- Корчан, Н. С. Экспертное исследование устойчивости движения транспортных средств [Текст] / Н. С. Корчан, М. А. Подригало, В. Н. Павленко, Д. М. Клец // Теорія та практика судової експертизи та криміналістики. – 2007. – № 7. – С. 288–289.
- Реєстр методик проведення судових експертиз Міністерства Юстиції України [Электроний ресурс] / Режим доступу: http:// rmpse.minjust.gov.ua/search.
- Electronic Stability Control Systems: Federal Motor Vehicle Safety Standard No. 126 [Text] / Office of Regulatory Analysis and Evaluation, National Center for Statistics and Analysis, 2006. – 142 p.
- Yamakawa, J. Nihon kikai gakkai ronbunshu [Text] / J. Yamakawa, K. Watanabe, T. Sasaki // C-Trans Jap. Soc. Mech. Eng. – 2006. – № 723. – P. 3548–3554.
- Pacejka, H. B. Tire and Vehicle Dynamics [Text] / H. B. Pacejka // Society of Automotive Engineers, 2002. – 642 p.
- Балакина, Е. В. Оценка целесообразности учета крена и дифферента кузова в задачах устойчивости движения автомобиля при торможении [Текст] : матер. междун. науч.-техн. конф. / Е. В. Балакина, Н. М. Зотов // Автомобиле- и тракторостроение в России: приоритеты развития и подготовка кадров, посвященной 145-летию МГТУ «МАМИ», 2011. – С. 7–15.
- Клец, Д. М. Вплив експлуатаційних факторів та технічного стану автомобіля на його стійкість проти заносу [Текст] : авто- реф. дис. … канд. техн. наук: спец. 05.22.20 / Д. М. Клец // Експлуатація та ремонт засобів транспорту. – Харків, 2009. – 20 с.
- Danielson, K. T. Computational strategies for tire modeling and analysis [Text] / K. T. Danielson, A. K. Noor, J. S. Green // Com¬puters & Structures. – 1996. – 61 (4). – P. 673–693.
- Gillespie, T. Fundamentals of Vehicle Dynamics [Text] / T. Gillespie // SAE International, 1992. – 495 р.
- Rajamani, R. Vehicle Dynamics and Control [Text] / R. Rajamani // Mechanical Engineering Series, Springer Verlag, 2005. – 470 р.
- Bui, Q. V. Estimation of rubber sliding friction from asperity interaction modeling [Text] / Q. V. Bui, J. P. Ponthot // Wear. – 2002. – № 252. – P. 150–160.
- Корчан, М. С. Експертне дослідження шин транспортних засобів [Текст] / М. С. Корчан, А. М. Пантюшенко, В. М. Ковкін, В. О. Лабінцев. – Х.: ХНДІСЕ, 2005. – 92 с.
- Билей, Д. В. Исследование изменения давления газа в сосудах при его истечении из трещин в стенках [Текст] / Д. В. Билей, М. В. Максимов, О. А. Назаренко, Р. В. Протопопов // Труды Одесского политехнического университета. – 1998. – № 6. – С. 87–91.
- Хусаинов, А. Ш. Эксплуатационные свойства автомобиля [Текст] / А. Ш. Хусаинов. – Ульяновск: УлГТУ, 2011. – 109 с.
- Korchan, N. S. (2007). Expert investigation of vehicle movement stability. Theory and practice of forensics and criminology, 7, 288–289.
- Register of methodologies for forensic examinations of the Ministry of Justice of Ukraine. Available at: http://rmpse.minjust. gov.ua/search.
- Electronic Stability Control Systems (2006). Office of Regulatory Analysis and Evaluation, National Center for Statistics and Analysis, 142.
- Yamakawa, J. (2006). Nihon kikai gakkai ronbunshu. C-Trans. Jap. Soc. Mech. Eng., 72, 3548–3554.
- Pacejka, H. B. (2002). Tire and Vehicle Dynamics. Society of Automotive Engineers, 642.
- Balakina, E. V. (2011). Estimationg of the feasibility of excluding body heel and trim in problems of vehicle stability during braking. Automobile and Tractors in Russia: Development Priorities and training, dedicated to the 145th anniversary of University of Mechanical Engineering “MAMI”, 7–15.
- Klets, D. M. (2009). The influence of operational factors and vehicle technical condition to its skidding resistance, Kharkov, Thesis for a degree Ph.D., 20.
- Danielson, K. T., Noor, A. K., Green, J. S. (1996). Computational strategies for tire modeling and analysis. Computers & Structures, 61(4), 673–693.
- Gillespie, T. (1992). Fundamentals of Vehicle Dynamics. SAE International, 495.
- Rajamani, R. (2005). Vehicle Dynamics and Control (Mechanical Engineering Series). Published by Springer Verlag, 470.
- Bui, Q. V., Ponthot, J. P. (2002). Estimation of rubber sliding friction from asperity interaction modeling. Wear, 252, 150–160.
- Korchan, M. S. (2005). Expert investigation of vehicle tires. Guidelines, Kharkov, KRIFS, 92.
- Biley, D. V. (1998). Investigation of gas pressure changes in the vessels during its expiring from cracks in walls. Proceedings of the Odessa Polytechnic University, 6, 87–91.
- Khousainov, A. Sh. (2011). Operational characteristics of the car. Ulyanovsk, UlSTU, 109.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Михаил Абович Подригало, Дмитрий Михайлович Клец
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.