Використання трансферу кращих європейських технологій для впровадження системи формування державного службовця-лідера
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.239161Ключові слова:
державний службовець, підвищення кваліфікації, система підготовки, службовець-лідер, hard-skills, soft-skills, технологія, трансферАнотація
Державна служба – засіб для забезпечення взаємодії між державою та суспільством. Від її ефективного функціонування напряму залежить добробут населення. Як відомо, ефективність вирішення поставлених завдань на 80 % забезпечують її керівники – державні службовці-лідери. Саме вони є рушієм позитивних змін та гарантом результативності діяльності всього колективу. Тому, щоб вивести державну службу на якісно новий рівень ефективності, необхідно змінити підхід до формування soft-skills та hard-skills службовців-лідерів. Для цього необхідно впровадити комплексну систему розвитку необхідних навиків. Варто, по-перше, застосувати трансфер кращих європейських технологій. По-друге – врахувати реалії постіндустріального суспільства. По-третє – врахувати думку громадськості. Наведено приклад застосування комплексного підходу до формування службовця-лідера. Для цього здійснено аналіз системи підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців в державі, що розвивається, провідних країнах Європейського Союзу, Організації економічного співробітництва та розвитку – Німеччини, Франції, а також найближчої країни з позитивним досвідом вступу у ЄС – Польщі. Виокремлено навики та заходи, які сприяють формуванню державного службовця-лідера як з точки зору громадян, так і з огляду на необхідні для ефективної роботи компетентності. Для цього використано методи електронного соціологічного опитування думки громадськості віком від 18 до 60 років у вибірці 1000 чоловік із середньостатистичним розкидом проживання на всій території держави та аналіз літературних джерел. Розроблено для впровадження систему формування ефективного державного службовця-лідера з використанням трансферу технологій
Посилання
- Abdul, R. A., Garoot, S. E., Ahmad, N. B., Hasim, R., Tariq, Z. (2011). Servant Leadership's Values and Staff's Commitment: Policy Implementation Focus. American Journal of Scientific Research, 13, 18–40. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/300366172.pdf
- Van der Meer, F. (2011). Civil Service Systems in Western Europe. Edward Elgar Publishing. doi: https://doi.org/10.4337/9781781000939
- Hoshovska, V. A., Pashko, L. A. (Eds.) (2013). Politychne liderstvo. Kyiv, 300. Available at: http://academy.gov.ua/NMKD/library_nadu/Navch_Posybniky/a925f1b5-6ad3-4c5c-8199-13dd1aa7ce14.pdf
- Piren, M. I. (2020). Professional and responsible also historical and legal guidlines for training the civil servants on the success of state building in Ukraine. Bulletin of the National Academy of Public Administration under the President of Ukraine, 2 (97), 111–116. doi: https://doi.org/10.36030/2310-2837-2(97)-2020-111-116
- Schröter, E., Röber, M. (2015). Verwaltungsausbildung zwischen Tradition und Moderne: Ein dreidimensionales Portrait. Verwaltung & Management, 21 (3), 125–137. doi: https://doi.org/10.5771/0947-9856-2015-3-125
- Skills for a high performing civil service (2016). OECD Public Governance Reviews. OECD Publishing, Paris. Available at: https://www.oecd.org/gov/pem/Skills-Highlights.pdf
- Marbach, R., Steffens, K., Herr, M., Ziekow, J. (2018). Forming civil servants. Elements of Success and Ideas for Transfer Based on Germany’s Dual Public Administration Education. Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit. Available at: https://www.reformgestaltung.de/fileadmin/user_upload/Dokumente/GIZ_Standard_A4_hoch_en_FOEV_web.pdf
- Сhechel, А. (2017). Leadership skills as a criteria for assessing the professional competence of heads of departments of the public administration. International Scientific Journal of Universities and Leadership, 4. Available at: https://ul-journal.org/index.php/journal/article/view/60
- Krpálek, P., Berková, K., Kubišová, A., Krelová, K. K., Frendlovská, D., Spiesová, D. (2021). Formation of Professional Competences and Soft Skills of Public Administration Employees for Sustainable Professional Development. Sustainability, 13 (10), 5533. doi: https://doi.org/10.3390/su13105533
- Virtanen, P., Tammeaid, M. (2020). Developing Public Sector Leadership. New Rationale, Best Practices and Tools. Springer, 186. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-42311-7
- Gerson, D. (2020). Leadership for a high performing civil service. OECD Working Papers on Public Governance, 40. doi: https://doi.org/10.1787/ed8235c8-en
- Bozeman, B. (2000). Technology transfer and public policy: a review of research and theory. Research Policy, 29 (4-5), 627–655. doi: https://doi.org/10.1016/s0048-7333(99)00093-1
- Klingner, D. E. (2003). Technology Transfer and the Future of Public Administration: An Agenda for Study and Practice. Comparative Technology Transfer and Society, 1 (2), 121–145. doi: https://doi.org/10.1353/ctt.2003.0018
- Polozhennia pro systemu profesiynoho navchannia derzhavnykh sluzhbovtsiv, holiv mistsevykh derzhavnykh administratsiy, yikh pershykh zastupnykiv ta zastupnykiv, posadovykh osib mistsevoho samovriaduvannia ta deputativ mistsevykh rad vid 6 liutoho 2019 roku No.106-2019-p. Verkhovna Rada of Ukraine. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/106-2019-%D0%BF#Text
- Pro vnesennia zmin do statti 20 Zakonu Ukrainy «Pro derzhavnu sluzhbu» shchodo vykliuchennia vymohy vilnoho volodinnia inozemnoiu movoiu dlia derzhavnykh sluzhbovtsiv ta zabezpechennia rivnoho prava dostupu hromadian do derzhavnoi sluzhby: No. 2544 (2019). Uriadovyi portal: Yedynyi veb-portal orhaniv vykonavchoi vlady Ukrainy. Available at: https://www.kmu.gov.ua/bills/proekt-zakonu-pro-vnesennya-zmin-do-statti-20-zakonu-ukraini-pro-derzhavnu-sluzhbu-shchodo-viklyuchennya-vimogi-vilnogo-volodinnya-inozemnoyu-movoyu-dlya-derzhavnikh-sluzhbovtsiv-ta-zabezpe
- Podolchak, N., Khim, M., Tsygylyk, N. (2020). Improving the system of performance evaluation of Ukrainian’s civil servants (categories B and C) as one of the factors to improve their professional skills and personal development. Bulletin of the National Academy of Public Administration under the President of Ukraine, 2 (97), 117–128. doi: https://doi.org/10.36030/2310-2837-2(97)-2020-117-128
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Nazar Podolchak, Natalia Tsygylyk, Mariia Khim
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.