Оптимізація етапів розробки вантажного плану судна для перевезення генеральних вантажів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.241487

Ключові слова:

вантажний план, диферент, генеральний вантаж, диферентуючий момент, остійність судна

Анотація

Однією з головних задач при розрахунках остійності виступає забезпечення судну необхідного (оптимального) диференту, на остаточну величину якого впливає розміщення вантажу на судні. Однак на сьогоднішній день є правила та вимоги, але відсутній єдиний підхід до розробки вантажного плану судна при одночасному перевезенні різних видів генерального вантажу.

З метою підвищення ефективності вище згаданих розрахунків запропоновано методику оптимізації розробки вантажного плану судна, що перевозить одночасно різнорідні генеральні вантажі, основна ідея якої полягає в розподілі партій вантажу на судні в два етапи з урахуванням компенсуючого диферентуючого моменту. Удосконалено схему розробки вантажного плану за рахунок впровадження розробленої методики. Результати верифікації підтвердили її ефективність на практиці. 

Досліджено можливі відхилення значень необхідного (оптимального) на рейс диференту від фактичного, розрахованого після розподілу запасів і партій вантажів на прикладі серії розроблених вантажних планів. Слід зазначити, що значення диференту необхідного (оптимального) і фактичного для кожного окремого вантажного плану не відрізняються більш, ніж на 8 %.

Отримані результати, наведені у статті, дають підстави стверджувати про доцільність їх використання при розробці вантажних планів суден трампового судноплавства. Впровадження методики дозволить ефективно виконувати завантаження судна з повним використанням як його вантажопідйомності, так і вантажомісткості. Використання запропонованої схеми розробки вантажного плану при перевезенні різнорідних вантажів скоротить загальний час розрахунку остійності і міцності судна в цілому

Біографії авторів

Олександр Григорович Лошкарьов, Херсонська державна морська академія

Старший викладач

Кафедра економіки та морського права

Ольга Миколаївна Корнелюк, Херсонська державна морська академія

Старший викладач

Кафедра управління судном

Посилання

  1. Komchuk, E. (2020). V OON ozhidayut, chto rynok morskih perevozok vosstanovitsya v 2021 godu. Mintrans. Available at: https://mintrans.news/porty/v-oon-ozhidayut-chto-rynok-morskikh-perevozok-vosstanovitsya-v-2021-godu
  2. House, D. J. (2005). Cargo Work: for Maritime Operations. Routledge, 344. doi: https://doi.org/10.4324/9780080457390
  3. Stoimost' morskih gruzoperevozok vyrosla do rekordnogo urovnya (2021). Available at: https://www.tks.ru/logistics/2021/06/23/0002
  4. Stowage planning. The next step in visual cargo planning software. Available at: https://www.videck.com/stowage-planning/
  5. General Cargo Planning. AMT. Available at: https://www.amtmarine.ca/Pages/54/SimpleStowGC_Overview
  6. Aksyutin, L. R. (2005). Gruzovoy plan sudna. Odessa, 139. Available at: https://www.twirpx.com/file/325796/
  7. Snopkov, V. I. (2006). Tekhnologiya perevozki gruzov morem. Sankt-Peterburg, 560. Available at: https://navlib.net/wp-content/uploads/2013/11/%d0%a1%d0%bd%d0%be%d0%bf%d0%ba%d0%be%d0%b2%20%d0%92.%d0%98.%20%d0%a2%d0%b5%d1%85%d0%bd%d0%be%d0%bb%d0%be%d0%b3%d0%b8%d1%8f%20%d0%bf%d0%b5%d1%80%d0%b5%d0%b2%d0%be%d0%b7%d0%ba%d0%b8%20%d0%b3%d1%80%d1%83%d0%b7%d0%be%d0%b2%20%d0%bc%d0%be%d1%80%d0%b5%d0%bc%20-%202001%20(560%d1%81.)%5bISBN%205-94365-005-9%5d-1.pdf
  8. Lv, X., Wu, X., Sun, J., Tu, H. (2013). Trim Optimization of Ship by a Potential-Based Panel Method. Advances in Mechanical Engineering, 5, 378140. doi: https://doi.org/10.1155/2013/378140
  9. Gao, X., Sun, K., Shi, S., Wu, B., Zuo, Z. (2019). Research on Influence of Trim on a Container Ship’s Resistance performance. Journal of Physics: Conference Series, 1300, 012105. doi: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1300/1/012105
  10. Drouet, A., Sergent, P., Causeur, D., Corrignan, P. (2017). Trim optimisation in waves. VII International Conference on Computational Methods in Marine Engineering, 592–603. Available at: https://upcommons.upc.edu/bitstream/handle/2117/331910/Marine-2017-47_Trim%20optimisation%20in%20waves.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  11. Chen, J., Yu, C., Shen, L. (2019). Study of Trim Optimization Based on Design of Experiments and RANS Simulation. 11th International Workshop on Ship and Marine Hydrodynamics. Hamburg.
  12. Reichel, M., Minchev, A., Larsen, N. L. (2014). Trim Optimisation - Theory and Practice. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 8 (3), 387–392. doi: https://doi.org/10.12716/1001.08.03.09
  13. LoadSafe Loading calculator software. CONMAR. Available at: https://www.veristar.com/rest/jcr/repository/collaboration/sites/veristarinfo/web%20contents/bv-content/software/software/documents/2293.4.LoadSafePresentation_En.pdf
  14. ShipLoad - Ship Trim and Stability calculator. TheNavalArch. Available at: https://www.youtube.com/watch?v=XSfbYMvkuoQ
  15. ShipStab Ship Trim and Stability Calculator TheNavalArch. TheNavalArch. Available at: https://www.youtube.com/watch?v=3-KDVwZR4Vg
  16. Teplohod «Ruzhany». Available at: https://sources.ruzhany.info/025.html
  17. Thomas, R. E., Thomas, O. O., Agnew, J., Cole, K. L., Rankin, K. (1996). Thomas' stowage the properties and stowage of cargoes. Glasgow.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-31

Як цитувати

Лошкарьов, О. Г., & Корнелюк, О. М. (2021). Оптимізація етапів розробки вантажного плану судна для перевезення генеральних вантажів. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(3 (113), 30–36. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.241487

Номер

Розділ

Процеси управління