Оптимізація етапів розробки вантажного плану судна для перевезення генеральних вантажів
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.241487Ключові слова:
вантажний план, диферент, генеральний вантаж, диферентуючий момент, остійність суднаАнотація
Однією з головних задач при розрахунках остійності виступає забезпечення судну необхідного (оптимального) диференту, на остаточну величину якого впливає розміщення вантажу на судні. Однак на сьогоднішній день є правила та вимоги, але відсутній єдиний підхід до розробки вантажного плану судна при одночасному перевезенні різних видів генерального вантажу.
З метою підвищення ефективності вище згаданих розрахунків запропоновано методику оптимізації розробки вантажного плану судна, що перевозить одночасно різнорідні генеральні вантажі, основна ідея якої полягає в розподілі партій вантажу на судні в два етапи з урахуванням компенсуючого диферентуючого моменту. Удосконалено схему розробки вантажного плану за рахунок впровадження розробленої методики. Результати верифікації підтвердили її ефективність на практиці.
Досліджено можливі відхилення значень необхідного (оптимального) на рейс диференту від фактичного, розрахованого після розподілу запасів і партій вантажів на прикладі серії розроблених вантажних планів. Слід зазначити, що значення диференту необхідного (оптимального) і фактичного для кожного окремого вантажного плану не відрізняються більш, ніж на 8 %.
Отримані результати, наведені у статті, дають підстави стверджувати про доцільність їх використання при розробці вантажних планів суден трампового судноплавства. Впровадження методики дозволить ефективно виконувати завантаження судна з повним використанням як його вантажопідйомності, так і вантажомісткості. Використання запропонованої схеми розробки вантажного плану при перевезенні різнорідних вантажів скоротить загальний час розрахунку остійності і міцності судна в цілому
Посилання
- Komchuk, E. (2020). V OON ozhidayut, chto rynok morskih perevozok vosstanovitsya v 2021 godu. Mintrans. Available at: https://mintrans.news/porty/v-oon-ozhidayut-chto-rynok-morskikh-perevozok-vosstanovitsya-v-2021-godu
- House, D. J. (2005). Cargo Work: for Maritime Operations. Routledge, 344. doi: https://doi.org/10.4324/9780080457390
- Stoimost' morskih gruzoperevozok vyrosla do rekordnogo urovnya (2021). Available at: https://www.tks.ru/logistics/2021/06/23/0002
- Stowage planning. The next step in visual cargo planning software. Available at: https://www.videck.com/stowage-planning/
- General Cargo Planning. AMT. Available at: https://www.amtmarine.ca/Pages/54/SimpleStowGC_Overview
- Aksyutin, L. R. (2005). Gruzovoy plan sudna. Odessa, 139. Available at: https://www.twirpx.com/file/325796/
- Snopkov, V. I. (2006). Tekhnologiya perevozki gruzov morem. Sankt-Peterburg, 560. Available at: https://navlib.net/wp-content/uploads/2013/11/%d0%a1%d0%bd%d0%be%d0%bf%d0%ba%d0%be%d0%b2%20%d0%92.%d0%98.%20%d0%a2%d0%b5%d1%85%d0%bd%d0%be%d0%bb%d0%be%d0%b3%d0%b8%d1%8f%20%d0%bf%d0%b5%d1%80%d0%b5%d0%b2%d0%be%d0%b7%d0%ba%d0%b8%20%d0%b3%d1%80%d1%83%d0%b7%d0%be%d0%b2%20%d0%bc%d0%be%d1%80%d0%b5%d0%bc%20-%202001%20(560%d1%81.)%5bISBN%205-94365-005-9%5d-1.pdf
- Lv, X., Wu, X., Sun, J., Tu, H. (2013). Trim Optimization of Ship by a Potential-Based Panel Method. Advances in Mechanical Engineering, 5, 378140. doi: https://doi.org/10.1155/2013/378140
- Gao, X., Sun, K., Shi, S., Wu, B., Zuo, Z. (2019). Research on Influence of Trim on a Container Ship’s Resistance performance. Journal of Physics: Conference Series, 1300, 012105. doi: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1300/1/012105
- Drouet, A., Sergent, P., Causeur, D., Corrignan, P. (2017). Trim optimisation in waves. VII International Conference on Computational Methods in Marine Engineering, 592–603. Available at: https://upcommons.upc.edu/bitstream/handle/2117/331910/Marine-2017-47_Trim%20optimisation%20in%20waves.pdf?sequence=1&isAllowed=y
- Chen, J., Yu, C., Shen, L. (2019). Study of Trim Optimization Based on Design of Experiments and RANS Simulation. 11th International Workshop on Ship and Marine Hydrodynamics. Hamburg.
- Reichel, M., Minchev, A., Larsen, N. L. (2014). Trim Optimisation - Theory and Practice. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 8 (3), 387–392. doi: https://doi.org/10.12716/1001.08.03.09
- LoadSafe Loading calculator software. CONMAR. Available at: https://www.veristar.com/rest/jcr/repository/collaboration/sites/veristarinfo/web%20contents/bv-content/software/software/documents/2293.4.LoadSafePresentation_En.pdf
- ShipLoad - Ship Trim and Stability calculator. TheNavalArch. Available at: https://www.youtube.com/watch?v=XSfbYMvkuoQ
- ShipStab Ship Trim and Stability Calculator TheNavalArch. TheNavalArch. Available at: https://www.youtube.com/watch?v=3-KDVwZR4Vg
- Teplohod «Ruzhany». Available at: https://sources.ruzhany.info/025.html
- Thomas, R. E., Thomas, O. O., Agnew, J., Cole, K. L., Rankin, K. (1996). Thomas' stowage the properties and stowage of cargoes. Glasgow.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Oleksandr Loshkarov, Olga Kornelyuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.