Розробка і моделювання комбінованих компонентів інформаційного середовища

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.255084

Ключові слова:

інформаційне середовище, індивідуальна освітня траєкторія, системний аналіз, інформаційні технології

Анотація

Актуальність дослідження зумовлена задачею формування концепції інформаційного середовища з точки зору управління. Наведено теоретичні основи побудови та практичного застосування інформаційного середовища освітніх закладів, розроблено модель індивідуальної освітньої траєкторії, описано методику моделювання інформаційного середовища освітніх закладів на основі теорії систем. Це має велике значення, оскільки інформаційне середовище сприяє підвищенню ефективності та якості освітнього процесу за рахунок реалізації можливостей інформаційних технологій. Індивідуальна освітня траєкторія розглядається як процес прийняття студентом рішення на основі системи індивідуальних цінностей та особистісних смислів; містить кваліфікаційну модель фахівця у світі професій та можливості для реалізації життєвих планів. Кваліфікаційна модель фахівця включає в себе кваліфікаційний портрет фахівця, нормативні вимоги – набір лінгвістичних оцінок та набір чисельних оцінок, що відповідають вимогам роботодавців.

В результаті дослідження був застосований системний підхід, що дозволяє визначити обмеження функціонування системи, порядок планування діяльності та систему стимулювання елементів організації. Зроблено детальний огляд основних моделей взаємодії між елементами організації: бюрократична, демократична участь та паритетний компроміс. Бюрократична модель характеризується чіткою ієрархією правил та рішень, суворою регламентацією посадових інструкцій. Модель демократичної участі орієнтована на розвиток творчих здібностей працівника, коли, виконуючи ту чи іншу функцію, він розраховує досягти особистих цілей, направляючи свої зусилля на досягнення цілей організації.

Результати дослідження спрямовані на ефективний вибір моделей взаємодії в залежності від основних елементів системної діяльності в освітніх установах, пов'язаної з підвищенням якості праці та освіти

Біографії авторів

Aliya Aitymova, Manash Kozybayev North Kazakhstan University

Senior Lecturer

Department of Theory and Methods of Primary and Preschool Education

Anna Shaporeva, Manash Kozybayev North Kazakhstan University

Head of Scientific Research Organization Department

Department of Science

Department of Organization of Scientific Research

Oksana Kopnova, Manash Kozybayev North Kazakhstan University

Senior Lecturer

Department of Mathematics and Informatics

Agibay Kushumbayev, Municipal State-owned Enterprise "Higher Construction and Economic College"

Candidate of Technical Sciences, PhD in Technical Sciences, Professor, Director

Zhanat Aitymov, Manash Kozybayev North Kazakhstan University

Teacher

Department of Theory and Methods of Physical and Military Education

Посилання

  1. Pavlovna, K. T., Stanislavovna, K. N. (2015). Historiography of Developing the Issue of the Information Skills in the Social and Cultural Space of the Further Education. International Education Studies, 8 (6). doi: https://doi.org/10.5539/ies.v8n6p217
  2. Hernández-Sellés, N., Muñoz-Carril, P.-C., González-Sanmamed, M. (2020). Interaction in computer supported collaborative learning: an analysis of the implementation phase. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17 (1). doi: https://doi.org/10.1186/s41239-020-00202-5
  3. Ostroumova, E. N. (2011). Informatsionno-obrazovatel'naya sreda vuza kak faktor professional'nogo i lichnostnogo samorazvitiya buduschego spetsialista. Fundamental'nye issledovaniya, 4, 37–40.
  4. Ivanova, O. Yu., Kutuzova, Z. Yu., Kutuzov, A. V. (2020). Information and educational environment of higher school: essence and structure. Kontsept, 8. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/informatsionno-obrazovatelnaya-sreda-vuza-suschnost-i-struktura
  5. Busarova, N. V., Reshetina, T. K. (2018). Network Interaction as Means of Forming and Developing Common Educational Space: from Experience. Nauchnyy Dialog, 11, 333–343. doi: https://doi.org/10.24224/2227-1295-2018-11-333-343
  6. Korotenko, G. M., Korotenko, L. M., Khar, A. T. (2017). Creation of it-oriented ontological framework for the purpose of making educational programs on the base of competencies. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 4 (70), 50–59. doi: https://doi.org/10.15802/stp2017/109577
  7. Kuznetsova, T. V., Sereda, K. V. (2010). Analizing of information and communication technologies use in educational environment of foreign countries. Information Technologies and Learning Tools, 20 (6). doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v20i6.371
  8. Morgulets, O. B., Derkach, T. M. (2019). Information and communication technologies managing the quality of educational activities of a university. Information Technologies and Learning Tools, 71 (3), 295. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v71i3.2831
  9. Savitskaya, T. V., Egorov, A. F., Gluhanova, A. A., Nikitin, S. A., Zakharova, A. Y. (2016). Educational-researching and Information Resources In Interdisciplinary Automated Training System Based On Internet Technology. Open Education, 5, 11–26. doi: https://doi.org/10.21686/1818-4243-2016-5-11-26
  10. Loban, A. V., Lovtsov, D. A. (2017). Model of e-learning with electronic educational resources of new generation. Open Education, 2, 47–55. doi: https://doi.org/10.21686/1818-4243-2017-2-47-55
  11. Rodionov, S. F., Shenderey, P. E., Chugunov, M. V. (2015). Practical aspects for development of informational and educational environment of high technical school. Statistics and Economics, 3, 13–16. doi: https://doi.org/10.21686/2500-3925-2015-3-13-16
  12. Vetrov, A. N. (2017). Block of parametric cognitive models for system analysis of informational exchange efficiency in an adaptive automated training environment. Herald of Dagestan State Technical University. Technical Sciences, 44 (3), 112–125. doi: https://doi.org/10.21822/2073-6185-2017-44-3-112-125
  13. Kol'eva, N. S., Shevchuk, E. V., Shpak, A. V. (2020). Informatsionno-upravlyayuschaya obrazovatel'naya sreda kak instrument povysheniya kachestva obucheniya informatike v usloviyakh malykh gorodov: opyt i perspektivy. Informatika v shkole, 1 (154), 55–59.
  14. Alfarsi, G., bin Mohd. Yusof, A., Tawafak, R. M., Iqbal Malik, S., Mathew, R., Waseem Ashfaque, M. (2020). Instructional Use of Virtual Reality in E-Learning Environments. 2020 IEEE International Conference on Advent Trends in Multidisciplinary Research and Innovation (ICATMRI). doi: https://doi.org/10.1109/icatmri51801.2020.9398478
  15. Aguilar-Alonso, I., Escobedo, F., Manco, M., Amasifuen, M. (2020). Accreditation Models and Digital Platforms Used for University Academic Programs in Peru. 2020 2nd International Conference on Advances in Computing, Communication Control and Networking (ICACCCN). doi: https://doi.org/10.1109/icacccn51052.2020.9362887

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-30

Як цитувати

Aitymova, A., Shaporeva, A., Kopnova, O., Kushumbayev, A., & Aitymov, Z. (2022). Розробка і моделювання комбінованих компонентів інформаційного середовища. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(2 (116), 51–60. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.255084