Розробка імітаційної моделі доставки товарів у міжнародному автомобільному сполученні з урахуванням ефективності функціонування ланок логістичного ланцюга

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.280886

Ключові слова:

ланцюг постачання, імітаційна модель, логістичний консалтинг, зовнішньоторговельна операція, експорт товару, посередницькі послуги

Анотація

Об’єктом дослідження є процес доставки товарів у міжнародному автомобільному сполученні із застосуванням різних типів логістичних ланцюгів.

Проблема, що вирішувалася, обумовлена потребою у розробці рекомендацій для експортерів товарів щодо переформатування або розробки нових ланцюгів постачання під час війни. Розглянуто доцільність організації зовнішньоторговельних операцій власними силами вантажовласників або із залученням підприємств, що надають послуги з логістичного консалтингу. 

Розроблено та реалізовано імітаційну модель доставки товарів у міжнародному автомобільному сполученні в пакеті автоматизації імітаційного моделювання GPSS World.

Модель передбачає оптимізацію організаційно-технологічних процесів, пов’язаних з діяльністю як окремої ланки, так і усього ланцюга постачання. В дослідженні враховано складові часових характеристик виконання підготовчих робіт при налагодженні співпраці з установами та організаціями, а також безпосереднього обслуговування експортера. Застосування розробленої моделі у практичній діяльності надасть можливість експортерам отримати інформацію про тривалість і надійність виконання етапів зовнішньоторговельної операції та доцільність залучення консалтингових підприємств до співпраці. При цьому результати моделювання відображають показники ефективності функціонування запропонованих ланцюгів постачань при доставці товарів автомобільним транспортом за різними маршрутами. Запропонована імітаційна модель дасть можливість скоротити час на пошуки ланок  при формуванні ланцюга постачань на 8–12 %, а тривалість виконання зовнішньоторговельної операції на 10–14 %. Тим самим надійність співпраці з посередницькими організаціями зросте на 8–11 %

Біографії авторів

Євгеній Михайлович Лебідь, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортного права та логістики

Наталія Олександрівна Лужанська, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра міжнародних перевезень та митного контролю

Ірина Георгіївна Лебідь, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра міжнародних перевезень та митного контролю

Олександр Олександрович Мазуренко, Український державний університет науки і технологій

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортні вузли

Інеса Іванівна Гальона, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук

Кафедра транспортних технологій

Анатолій Вікторович Горбань, Державний університет інфраструктури та технологій

Кандидат історичних наук, доцент

Кафедра теоретичної та прикладної економіки

Ірина Володимирівна Михайленко, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Кандидат педагогічних наук

Кафедра вищої математики

Ievgen Medvediev, Gdansk University of Technology; Volodymyr Dahl East Ukrainian National University

PhD, Post-Doctoral Researcher

Department of Ship Design

PhD, Associate Professor

Department of Railway, Road Transport and Truck Machines

Тетяна Геннадіївна Сотнікова, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра комп'ютерно-інтегрованих систем управління

Посилання

  1. Pudycheva, H. O., Tsurkan, S. M., Malyshko, V. S. (2017). Vplyv lohistyky na konkurentospromozhnist pidpryiemstva. Teoretychni, metodolohichni ta praktychni aspekty konkurentospromozhnosti pidpryiemstv. Odessa: Atlant, 191–198. Available at: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7199?locale=en
  2. Nahorniy, Y., Оrda, O., Kondratenko, D. (2020). Selection of the optimal technology for cargo delivery in international traffic. Automobile Transport, 47, 44–50. doi: https://doi.org/10.30977/at.2219-8342.2020.47.0.44
  3. Polyanska, A. S., Martynets, V. B., Kaban, O. V. (2022). Optimization of the supply chain at the enterprise in the conditions of crisis. The Actual Problems of Regional Economy Development, 2 (18), 112–127. doi: https://doi.org/10.15330/apred.2.18.112-127
  4. Nakonechna, T., Prokopenko, K., Semenova, A. (2020). Logistics consulting as a tool to improve the efficiency of business processes. Scientific Notes of Taurida National V.I. Vernadsky University. Series: Economy and Management, 31 (70 (6)), 124–131. doi: https://doi.org/10.32838/2523-4803/70-6-21
  5. Volpe Martincus, C., Carballo, J., Graziano, A. (2015). Customs. Journal of International Economics, 96 (1), 119–137. doi: https://doi.org/10.1016/j.jinteco.2015.01.011
  6. Khalipova, N., Bosov, A., Prohoniuk, I. (2018). Development of a model for the integrated management of the international delivery chains formation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (3 (93)), 59–72. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.132683
  7. Elliott, D., Bonsignori, C. (2019). The influence of customs capabilities and express delivery on trade flows. Journal of Air Transport Management, 74, 54–71. doi: https://doi.org/10.1016/j.jairtraman.2018.09.007
  8. Park, Y.-B., Kim, H.-S. (2016). Simulation-based evolutionary algorithm approach for deriving the operational planning of global supply chains from the systematic risk management. Computers in Industry, 83, 68–77. doi: https://doi.org/10.1016/j.compind.2016.09.003
  9. Fanti, M. P., Iacobellis, G., Ukovich, W., Boschian, V., Georgoulas, G., Stylios, C. (2015). A simulation based Decision Support System for logistics management. Journal of Computational Science, 10, 86–96. doi: https://doi.org/10.1016/j.jocs.2014.10.003
  10. Martagan, T. G., Eksioglu, B., Eksioglu, S. D., Greenwood, A. G. (2009). A simulation model of port operations during crisis conditions. Proceedings of the 2009 Winter Simulation Conference (WSC). doi: https://doi.org/10.1109/wsc.2009.5429245
  11. Li, J., Chan, F. T. S. (2013). An agent-based model of supply chains with dynamic structures. Applied Mathematical Modelling, 37 (7), 5403–5413. doi: https://doi.org/10.1016/j.apm.2012.10.054
  12. Statistica 13.3. Computer program. Serial number JRR709H998119TE-A.
  13. GPSS World Reference Manual (2001). Holly Springs.
Розробка імітаційної моделі доставки товарів у міжнародному автомобільному сполученні з урахуванням ефективності функціонування ланок логістичного ланцюга

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Як цитувати

Лебідь, Є. М., Лужанська, Н. О., Лебідь, І. Г., Мазуренко, О. О., Гальона, І. І., Горбань, А. В., Михайленко, І. В., Medvediev, I., & Сотнікова, Т. Г. (2023). Розробка імітаційної моделі доставки товарів у міжнародному автомобільному сполученні з урахуванням ефективності функціонування ланок логістичного ланцюга. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3 (123), 57–67. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.280886

Номер

Розділ

Процеси управління