Аналіз зміни функціонального стану водія автобуса у гірських умовах руху

Автор(и)

  • Микола Миколайович Жук Національний університет «Львівська політехніка» вул. Степана Бандери, 12, м. Львів, 79000, Україна https://orcid.org/0000-0003-1989-1053
  • Тарас Миколайович Постранський Національний університет «Львівська політехніка» вул. Степана Бандери, 12, м. Львів, 79000, Україна https://orcid.org/0000-0001-6120-9914

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.47166

Ключові слова:

функціональний стан водія, показник активності регуляторних систем, гірські умови руху

Анотація

Досліджено функціональний стан водія, який керує маршрутним транспортним засобом на автомобільних дорогах, які пролягають у гірській місцевості. Проведено аналіз отриманих даних та встановлено динаміку зміни показника активності регуляторних систем організму водія. Запропоновано розрахунок рекомендованих максимально допустимих тривалостей роботи водіїв автобусів у таких умовах руху.

Біографії авторів

Микола Миколайович Жук, Національний університет «Львівська політехніка» вул. Степана Бандери, 12, м. Львів, 79000

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортних технологій

Тарас Миколайович Постранський, Національний університет «Львівська політехніка» вул. Степана Бандери, 12, м. Львів, 79000

Аспірант

Кафедра транспортних технологій

Посилання

  1. Babkov, V. F. (1993). Dorozhnyeusloviiaibezopasnost' dvizheniia. M.: Transport, 271.
  2. Il'in, E. P. (1978). Teoriiafunktsional'noisistemyipsihofiziologicheskiesostoianiia. In: Teoriiafunktsional'nyhsistemvfiziologiiipsihologii. M.: Nauka, 325–346.
  3. Mygal, G. (2002). Functional state of an operator. System approach. NATO – work group «Operator functional state and impaired performance in complex work environments». Ciocco: Italy, 134–137.
  4. Lobanov, E. M. (1980). Proektirovanie dorog i organizatsii dvizheniia s uchiotom psihofiziologii voditelia. M.: Transport, 311.
  5. Zhuk, M. M., Postranskyi,T. M. (2015).Umovy rukhu yak chynnyk vplyvu na funktsionalnyi stan vodiia.Naukovo-vyrobnychyi zhurnal «Avtoshliakhovyk Ukrainy», № 1-2, 33–34.
  6. Dolia, V. K., Roiko,Yu. Ya. (2010). Osoblyvosti povedinky vodiia ta zmina yoho psykhofiziolohichnykh kharakterystyk za riznykh shvydkisnykh rezhymiv, zumovlenykh nedostatnoiu vydymistiu. Visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu im. V. Dalia, № 7 (149), 75–79.
  7. Zhuk, N. N., Postranskii, T. N.,Afonin,M. A. (2015). Prognozirovanie funktsional'nogo sostoianiia voditelia pri dvizhenii v ravninnyh usloviiah.Sbornik nauchnyh trudov «Sovershenstvovanie organizatsii dorozhnogo dvizheniia i perevozok passazhirov i gruzov», 75–82.
  8. Kovalyshyn, V. V.(2012). On the issue of determination of the functional state driver's influence on his reaction time. Eastern-European Journal Of Enterprise Technologies, 2(2(56)), 29–31. Available: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/3662/3434
  9. Davidich, Yu. A., Sheptura, A. N. (2003). Upravlenie proektirovaniem gorodskih marshrutov perevozki gruzov s uchetom sostoianiia voditelia. Nauchno-tehnicheskii sbornik «Komunal'noe haziaistvo gorodov», № 49, 219–223.
  10. Lal, S. K. L., Craig, A. (2002, May). Driver fatigue: Electroencephalography and psychological assessment. Psychophysiology, Vol. 39, № 3, 313–321. doi:10.1017/s0048577201393095
  11. Postranskyi, T. M. (2015). Metodyka doslidzhennia funktsionalnoho stanu vodiiv transportnykh zasobiv. Naukovo-vyrobnychyi zhurnal «Avtoshliakhovyk Ukrainy», № 3, 30–34.
  12. Lal, S. K. L., Craig, A. (2001, February). A critical review of the psychophysiology of driver fatigue. Biological Psychology, Vol. 55, № 3, 173–194.doi:10.1016/s0301-0511(00)00085-5
  13. Taylor, D. H. (1964, October). Drivers’ galvanic skin response and the risk of accident. Ergonomics, Vol. 7, № 4, 439–451. doi:10.1080/00140136408930761
  14. Zhuk, M. M., Kovalyshyn, V. V.,Kysil, I. A.,Mukhar,R. I. (2014).Doslidzhennia vplyvu informatsiinoho navantazhennia na stan vodiia z vykorystanniam kompleksu "Neirokom".Perspective innovations in science, education, production and transport, № 6 (37), 36–40.
  15. Zhuk, M. M., Boikiv, M. V., Postranskyy, T. M. (2015). The influence of duration of blindness of the drivers on traffic speed change. Transport Problems, 882–889.
  16. National Aerospace University «KhAI». (2006). Sistema holterovskogo monitorirovaniia KardioSens.Kh., 113.
  17. Giulev, N. U. (1993). Vybor ratsional'nogo kolichestva avtobusov na marshrutah goroda s uchetom vliianiia chelovecheskogo faktora. Kh.: KhADI, 174.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-08-22

Як цитувати

Жук, М. М., & Постранський, Т. М. (2015). Аналіз зміни функціонального стану водія автобуса у гірських умовах руху. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(3(76), 32–37. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.47166

Номер

Розділ

Процеси управління