Аналіз зміни функціонального стану водія автобуса у гірських умовах руху
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.47166Ключові слова:
функціональний стан водія, показник активності регуляторних систем, гірські умови рухуАнотація
Досліджено функціональний стан водія, який керує маршрутним транспортним засобом на автомобільних дорогах, які пролягають у гірській місцевості. Проведено аналіз отриманих даних та встановлено динаміку зміни показника активності регуляторних систем організму водія. Запропоновано розрахунок рекомендованих максимально допустимих тривалостей роботи водіїв автобусів у таких умовах руху.Посилання
- Babkov, V. F. (1993). Dorozhnyeusloviiaibezopasnost' dvizheniia. M.: Transport, 271.
- Il'in, E. P. (1978). Teoriiafunktsional'noisistemyipsihofiziologicheskiesostoianiia. In: Teoriiafunktsional'nyhsistemvfiziologiiipsihologii. M.: Nauka, 325–346.
- Mygal, G. (2002). Functional state of an operator. System approach. NATO – work group «Operator functional state and impaired performance in complex work environments». Ciocco: Italy, 134–137.
- Lobanov, E. M. (1980). Proektirovanie dorog i organizatsii dvizheniia s uchiotom psihofiziologii voditelia. M.: Transport, 311.
- Zhuk, M. M., Postranskyi,T. M. (2015).Umovy rukhu yak chynnyk vplyvu na funktsionalnyi stan vodiia.Naukovo-vyrobnychyi zhurnal «Avtoshliakhovyk Ukrainy», № 1-2, 33–34.
- Dolia, V. K., Roiko,Yu. Ya. (2010). Osoblyvosti povedinky vodiia ta zmina yoho psykhofiziolohichnykh kharakterystyk za riznykh shvydkisnykh rezhymiv, zumovlenykh nedostatnoiu vydymistiu. Visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu im. V. Dalia, № 7 (149), 75–79.
- Zhuk, N. N., Postranskii, T. N.,Afonin,M. A. (2015). Prognozirovanie funktsional'nogo sostoianiia voditelia pri dvizhenii v ravninnyh usloviiah.Sbornik nauchnyh trudov «Sovershenstvovanie organizatsii dorozhnogo dvizheniia i perevozok passazhirov i gruzov», 75–82.
- Kovalyshyn, V. V.(2012). On the issue of determination of the functional state driver's influence on his reaction time. Eastern-European Journal Of Enterprise Technologies, 2(2(56)), 29–31. Available: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/3662/3434
- Davidich, Yu. A., Sheptura, A. N. (2003). Upravlenie proektirovaniem gorodskih marshrutov perevozki gruzov s uchetom sostoianiia voditelia. Nauchno-tehnicheskii sbornik «Komunal'noe haziaistvo gorodov», № 49, 219–223.
- Lal, S. K. L., Craig, A. (2002, May). Driver fatigue: Electroencephalography and psychological assessment. Psychophysiology, Vol. 39, № 3, 313–321. doi:10.1017/s0048577201393095
- Postranskyi, T. M. (2015). Metodyka doslidzhennia funktsionalnoho stanu vodiiv transportnykh zasobiv. Naukovo-vyrobnychyi zhurnal «Avtoshliakhovyk Ukrainy», № 3, 30–34.
- Lal, S. K. L., Craig, A. (2001, February). A critical review of the psychophysiology of driver fatigue. Biological Psychology, Vol. 55, № 3, 173–194.doi:10.1016/s0301-0511(00)00085-5
- Taylor, D. H. (1964, October). Drivers’ galvanic skin response and the risk of accident. Ergonomics, Vol. 7, № 4, 439–451. doi:10.1080/00140136408930761
- Zhuk, M. M., Kovalyshyn, V. V.,Kysil, I. A.,Mukhar,R. I. (2014).Doslidzhennia vplyvu informatsiinoho navantazhennia na stan vodiia z vykorystanniam kompleksu "Neirokom".Perspective innovations in science, education, production and transport, № 6 (37), 36–40.
- Zhuk, M. M., Boikiv, M. V., Postranskyy, T. M. (2015). The influence of duration of blindness of the drivers on traffic speed change. Transport Problems, 882–889.
- National Aerospace University «KhAI». (2006). Sistema holterovskogo monitorirovaniia KardioSens.Kh., 113.
- Giulev, N. U. (1993). Vybor ratsional'nogo kolichestva avtobusov na marshrutah goroda s uchetom vliianiia chelovecheskogo faktora. Kh.: KhADI, 174.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Тарас Миколайович Постранський, Микола Миколайович Жук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.