Особливості діагностування судової енергетичної установки з використанням тренажерного комплексу ERS-500 TechSim TRANSAS MIP LTD у процесі підготовки суднових механіків

Автор(и)

  • І.В. Худяков Херсонська державна морська академія, м. Херсон , Україна https://orcid.org/0000-0002-8900-7879
  • І.В. Грицук Херсонська державна морська академія, м. Херсон , Україна https://orcid.org/0000-0001-7065-6820
  • Д.С. Погорлецький Херсонська державна морська академія, м. Херсон , Україна https://orcid.org/0000-0002-1256-8053
  • М.П. Булгаков Національний університет «Одеська морська академія», м. Одеса, Україна https://orcid.org/0000-0002-7172-8678
  • В.В. Черненко Херсонська державна морська академія, м. Херсон , Україна https://orcid.org/0000-0001-6639-1102
  • М.Є. Літвінов Херсонська державна морська академія, м. Херсон , Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6733.47.2023.300113

Ключові слова:

тренажерне обладнання, ERS 5000 TechSim, діагностика, двигун

Анотація

Тренажерні системи займають один із пріоритетних напрямів у навчанні безаварійної експлуатації судової енергетичної установки (СЕУ). Імітаційно-тренажерні комплекси, максимально наближені до реального суднового машинного відділення, дозволяють курсантам набувати правильних та стійких навичок. Враховуючи важливість тренажерної підготовки у формуванні професійно важливих якостей, внесок у безпеку експлуатації при обслуговуванні машинного відділення суден – її забезпечення потребує комплексного та системного підходу. Розвиток і конструктивне ускладнення спеціальної техніки, що спостерігається в даний час, а також збільшення кількості реалізованих в ній завдань, вимагають від суднових інженер-механіків технічного професіоналізму, дотримання встановлених правил і порядку дій. З цієї причини підготовка операторів немислима без використання тренажерних засобів, які дозволяють заощаджувати ресурси навчального закладу, скоротити вартість навчання, зменшити аварійність дорогого обладнання у процесі його освоєння, відпрацьовувати дії у разі виникнення нестандартних ситуацій. Будь-який тренажер є фізичною моделлю, подібною до реального об'єкта із заданим ступенем точності. Особливістю тренажера є те, що при впливі навколишніх пристроїв та блоків на органи почуттів оператор отримує візуальну, тактильну, звукову та іншу інформацію, яка і створює ілюзію управління СЕУ. Тренажер охоплює найважливіші напрями навчання у повній відповідності до вимог Міжнародної конвенції про підготовку та дипломування моряків та несення вахти STCW з манільськими поправками від 2010 року. Практична підготовка суднових інженер-механіків на тренажерах є завершальною стадією теоретичного навчання. При роботі на тренажері ERS 5000 TechSim, інженер-механік (курсант), застосовуючи наявні знання, отримує досвід, дуже близький до роботи в реальних умовах, і одночасно йде процес уточнення та закріплення його теоретичних знань

Біографії авторів

І.В. Худяков, Херсонська державна морська академія, м. Херсон

Кандидат технічних наук, доцент

І.В. Грицук, Херсонська державна морська академія, м. Херсон

Доктор технічних наук, професор

Д.С. Погорлецький, Херсонська державна морська академія, м. Херсон

Кандидат технічних наук, доцент

М.П. Булгаков, Національний університет «Одеська морська академія», м. Одеса

Кандидат технічних наук, доцент

В.В. Черненко, Херсонська державна морська академія, м. Херсон

Старший викладач

М.Є. Літвінов, Херсонська державна морська академія, м. Херсон

Аспірант

Посилання

Information Model of V2I System of the Vehicle Technical Condition Remote Monitoring and Control in Operation Conditions / I.V. Gritsuk, V. Volkov, V. Mateichyk, Y. Grytsuk, Y. Ni-kitchenko, D. Klets, M. Smieszek, Y. Volkov, R. Symonenko, and A. Grytsuk. SAE Technical Paper. 2018-01-0024. 2018. Pp. 1-14. DOI: https://doi.org/10.4271/2018-01-0024.

Говорущенко Н.Я. Системотехника автомобильного транспорта (расчетные методы исследований). Харьков : ХНАДУ, 2011. 292 с.

Metcalf T. (1997). Listening to your clients. Life Association News. 1997. Vol. 92(7). Pp. 16-18.

International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers, July 1978; International Code on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers, 1995, with amendments adopted in 2010 (Manila Amendments).

IMO Model Course 2.07 «Engine-room simulator». 2017.

TechSim 5000 simulator. ERS 5000 TechSim. MAN B&W 6S60MC-C Diesel Engine – Tanker LCC (Aframax). 2014. 279 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

Худяков, І. ., Грицук, І. ., Погорлецький, Д. ., Булгаков, М. ., Черненко, В. ., & Літвінов, М. . . (2023). Особливості діагностування судової енергетичної установки з використанням тренажерного комплексу ERS-500 TechSim TRANSAS MIP LTD у процесі підготовки суднових механіків. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Технічні науки, (47), 273–280. https://doi.org/10.31498/2225-6733.47.2023.300113

Номер

Розділ

271 Річковий та морський транспорт