Конгрес Міжнародної ради танцю ЮНЕСКО у Львові: значення та концепція

Автор(и)

  • Аleksandr Plakhotnyuk Львівський національний університет ім. Івана Франка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162727

Ключові слова:

Міжнародна рада танцю ЮНЕСКО, танець, хореографічне мистецтво, українська тан-цювальна культура, танцювальна спадщина людства, інтеграція хореографічного мистецтва, теорія танцю, тілесно-рухові практики.

Анотація

Мета розглянути мистецько-культурне значення проведення Міжнародного конгресу Танцювальної ра-ди танцю при ЮНЕСКО у Львові. Проаналізувати ключові принципи діяльності Міжнародної ради танцю та її зна-чення для залучення українського хореографічного мистецтва у світову спільноту митців танцю. Звернути увагу на розширення можливостей інтеграції діяльності українських митців в європейські культурні процеси. Методоло-гія дослідження полягає в застосуванні методів об ’єктивності, історизму, порівняльного та культурологічного ана-лізу. Зазначений методологічний підхід дає змогу розкрити та піддати аналізу культурні моделі взаємодії і ролі Танцювальної ради танцю при ЮНЕСКО. Метод об’єктивності й історизму дає змогу простежити передумови, ос-новні етапи становлення та розвитку співпраці світової спільноти з Україною. Порівняльний метод застосовується для аналізу міжнародного діалогу народів та їх танцювальних культур. Наукова новизна полягає в розширенні уявлень про роль і діяльність Танцювальної ради танцю при ЮНЕСКО в Україні. Висновки. Для української хоре-ографічної спільноти співпрацю з Міжнародною радою танцю ЮНЕСКО можна визначити у таких концептуальних позиціях: некомерційна діяльність у сфері розвитку танцю; збереження національних традицій та культури танцю-вального мистецтва; відкритість для фахівців з усього світу та всіх форм танцювального мистецтва; міжнародна співпраця необхідна для розвитку хореографічної науки (хорології); дослідження своєрідного танцювального рин-ку ідей, обміну знаннями та інформацією; можливість займатись самоосвітою у галузі хореографічного мистецтва; можливість розвивати свої індивідуальні пошуки, надбання і знахідки у хореографічному мистецтві; вивчати міс-цеві та міжнародні тенденції, пов’язані з науковою продуктивністю і відслідковувати головні тенденцій в системі розвитку і збереження танцю; просувати власні ідеї та поширювати наукові знання з хореографії в Україні та за її межами; представити на міжнародну аудиторію свої унікальні методики або інноваційні дослідження на тему тан-цю; залучення до міжнародних проектів у сфері танцю; встановлення ділових контактів з теоретиками та практи-ками в галузі танцю та представниками танцювальної традиції з усього світу.

Біографія автора

Аleksandr Plakhotnyuk, Львівський національний університет ім. Івана Франка

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри режисури та хореографії

Посилання

International Congresson Dance Research, 25–27 August, 2017 in Lviv, Ukraine. Програма конгресу / довідкове видання. – Львів, 2017. – 12с.

TheInternational Dance Council CID, Paris [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://cid-portal.org/site.

Львівське представництво Міжнародної Танцювальної Ради ЮНЕСКО [Електронний ресурс]. – Ре-

жим доступу:http://www.cid-lviv.org/home.

Міжнародний Конгрес по танцювальним дослідженням у Львові! Інтерв’ю з Наталею Моголівець: – [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.facebook.com/notes/profi-space – (дата доступу:27.01.2018р.).

Міжнародний конгрес у Львові, 25–27 серпня 2017 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.cid-lviv.org/congress-2017.

Плахотнюк О. Хореографічні конкурси – функціонування у віддзеркаленні сучасної танцювальної ку-льтури України / О. Плахотнюк // Музичне мистецтво ХХІ століття – історія, теорія, практика : науковий журнал. – Дрогобич-Кельце-Каунас-Алмата : Посвіт, 2017. – Вип. 2. – С.122–128.

Туркевич В. Хореографічне мистецтво України у персонах / В. Туркевич. – Київ : Біографічний інсти-тут НАН України, 1999. – 224с.

Щербаков В. Культурологічний аспект визначення поняття "танець". Вісник Національної академії ке-рівних кадрів культури і мистецтв. Київ: Міленіум, 2013. № 4. С.219-225.

International Congress on Dance Research, 25–27 August, 2017 in Lviv, Ukraine. Prohrama konhresu, (2017). Lviv. N.p.[in Ukrainian].

The International Dance Council CID, Paris (2017). Retrieved from: http://cid-portal.org/site[in Ukrainian].

Lviv representation of the International Dance Council UNESCO(2017). Retrievedfrom: http://www.cid-lviv.org/home.[in Ukrainian].

International Congress on Dance Studies in Lviv Interview with Natalya Mogolivets,(2017). Retrievedfrom: https://www.facebook.com/notes/profi-space [in Ukrainian].

International Congressin Lviv, August 25-27,(2017) Rezhym dostupu: http://www.cid-lviv.org/congress-2017

[in Ukrainian].

Plakhotnyuk, O. (2017) Choreographic competitions – the functioning of modern dance culture in Ukraine. Musical Art XXI Century – History, Theory, Practice: collection of scientific papers. Drohobych-Kielce-Kaunas-Almaty : Posvit [in Ukrainian].

Turkevych, V. (1999) Choreographic Art of Ukraine in Persons. Kiev : Biographical Institute of the National Academy of Sciences of Ukraine [in Ukrainian].

Shcherbakov, V. (2013). Culturological aspect of the definition of the concept of "dance". Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv. Kyiv: Milenium, 4, 219-225 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-24

Номер

Розділ

Мистецтвознавство