Підвищення ефективності експлуатації вантажної системи нафтоналивного судна
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6733.50.2025.336400Ключові слова:
нафтоналивне судно, вантажна система, гідравлічне масло, теплообмінний апарат, умови експлуатаціїАнотація
В статті розглядаються питання експлуатації та підвищення ефективності роботи вантажної системи танкера, яка приймає, перекачує і видаляє з судна нафтопродукти. Приділена увага вантажній системі танкеру поширеної гідравлічної вантажної установки FRAMO виробництва фірми Frank Mohn Fusa А/S, Норвегія. Розглянуто будову даної системи, її особливості експлуатації, приділена увага розгляду можливих несправностей гідравлічної вантажної системи Framo, виникаючих під час роботи в різних кліматичних умовах. Дана гідравлічна вантажна система досить поширена на окремих типах суден, але має деякі недоліки, як і усі гідравлічні системи морських суден. Можливим недоліком конструкції цієї системи є те, що вона висить на спеціальних кріпленнях і при неповністю заповненому танку може легко зруйнуватися, переміщаючись під час качки з вантажем. З огляду на конструктивну складність гідравлічної системи FRAMO, практично виключається можливість її ремонту силами екіпажу на судні під час рейсу. Ця система температуро залежна від навколишнього середовища та можливий вихід з ладу системи у наслідок перегріву гідравлічної рідини, підвищені температури гідравлічного масла (вище 60°С) прискорюють процес старіння масла, сприяючи процесам окислення і окисної полімеризації з виділенням і випадінням в осад органічних кислот і асфальтосмолистих речовин. В результаті окислювальних процесів виникає корозійний знос гідроагрегатів і передчасний вихід з ладу фільтруючих елементів. Для покращення температурного стану гідравлічної системи пропонується встановлення додаткового теплообмінного апарату та підключення частотного регулятору (програмованого мікроконтролеру) до відцентрового циркуляційного насосу забортної води, який подає воду на теплообмінний апарат системи охолодження гідравлічної вантажної системи. Обґрунтовано можливість модернізації системи охолодження гідравлічної рідини вантажної системи «FRAMO» та описано особливості режимів роботи модернізованої системи охолодження
Посилання
Габріелова Т.Ю., Литвиненко С.Л., Баннов О.В. Організація та технологія доставки спеціальних категорій вантажів: підручник. К.: Видавничий дім «Кондор», 2018. 416 с.
Гідравлічні вантажні системи танкерів. URL: https://scribd.com/document/713372505 (дата звернення: 02.03.2025).
Oil Companies International Marine Forum (OCIMF). Guidelines for Offshore Tanker Operations. 1st ed. 2018. 250 p.
Правила класифікації та побудови морських суден : у 3 т. К. : Регістр судноплавства України, 2022. Т. 3. 630 с.
Armitage P. Crude Oil Tanker Basics – The Theory and Practice of Crude Oil Cargo Operations. Witherby Seamanship International Ltd, 2009. 192 p.
Framo Marine Solutions. URL: https://www.framo.com/marine/ (дата звернення: 10.12.2024).
Framo Hydraulic Cargo Pumping System On Ships. URL: https://scribd.com/document/353409348/Framo-Hydraulic-Cargo-Pumping-System-on-Ships (дата звернення: 13.01.2025).
Kamel M., Al Shehhi K. VOC Recovery System for Crude Oil Tanker Loading. Proceedings of the Abu Dhabi International Petroleum Exhibition and Conference ADIPEC, Abu Dhabi, UAE, October 31–November 3, 2022. DOI: https://doi.org/10.2118/210906-MS.
Омельчук А.А., Колебанов О.К., Поливода В.В. Дослідження можливості застосування електроприводу для модернізації вантажної системи танкера. Вісник Херсонського національного технічного університету. 2019. № 1(68). С. 19-24.
Egorov G.V., Egorov A.G. Basic designing principles of river-sea cargo vessels construction. Суднобудування та морська інфраструктура. 2014. Вип. 2(2). С. 48-62.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал "Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія: Технічні науки" видається під ліцензією СС-BY (Ліцензія «Із зазначенням авторства»).
Дана ліцензія дозволяє поширювати, редагувати, поправляти і брати твір за основу для похідних навіть на комерційній основі із зазначенням авторства. Це найзручніша з усіх пропонованих ліцензій. Рекомендується для максимального поширення і використання неліцензійних матеріалів.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди, які стосуються неексклюзивного поширення роботи в тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.







