Проведення технічного діагностування металоконструкцій спеціального самохідного рухомого складу та основні типи невідповідностей, що виявляються
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6733.50.2025.336454Ключові слова:
транспорт, спеціальний самохідний рухомий склад, ремонт, діагностика, моделюванняАнотація
У цій статті досліджуються принципи технічної діагностики, спрямованої на виявлення дефектів основного металу несучих конструкцій за допомогою неруйнівного контролю. Показано, що в умовах статичного навантаження відбувається погіршення стійкості металу до крихкого руйнування в несучих конструкціях з виявленими локалізованими дефектами. Наведено приклади руйнування основного металу під час експлуатації внаслідок накопичення втоми. Технічна діагностика є вирішальним фактором для підтримки його експлуатаційного стану, слугуючи профілактичним заходом для уникнення відмов рухомого складу, зокрема пов'язаних з руйнуванням несучих конструкцій. Цього можна досягти за допомогою комплексу заходів, спрямованих на виявлення різних видів невідповідностей, включаючи дефекти несучих конструкцій (такі як тріщини, розломи, корозійні пошкодження тощо). Виявлення та своєчасне усунення виявлених невідповідностей є ключем до безпечної та безперебійної експлуатації спеціального самохідного рухомого складу. Наукові дослідження в галузі технічної діагностики сприятимуть розробці більш ефективних методів та інструментів для виявлення, оцінки та прогнозування прогресування дефектів, тим самим підвищуючи надійність та продовжуючи термін служби цього типу обладнання. Однією з основних проблем, з якими стикається Українська залізниця, є наявність дефектів у несучих конструкціях спеціального самохідного рухомого складу. Вирішення цієї проблеми полягає у впровадженні технічної діагностики з використанням методів неруйнівного контролю
Посилання
Investigation of Dynamic Processes of Rolling Stock-Track Interaction: Experimental Realization / Bondarenko I., Lukoševičius V., Keršys R., Neduzha L. Sustainability. 2023. Vol. 15(6). Article 5356. DOI: https://doi.org/10.3390/su15065356.
Mukhamedova Z. Resource-saving maintenance and repair of special self-propelled rolling stock. Psychology and Education Journal. 2021. Vol. 58(1). Pp. 3550-3555. DOI: https://doi.org/10.17762/pae.v58i1.1305.
Testing of the Bearing Structures of a Special Self-Propelled Rolling Stock with Hydraulic Crane and Manipulator Device Beyond the Limits of the Normal Service Period / O. Fomin et al. Transport Means 2024 : Proceedings of the 28th International Scientific Conference, Kaunas, Lithuania, 2-4 October 2024. Pp. 804-809. DOI: https://doi.org/10.5755/e01.2351-7034.2024.p804-809.
Аналіз відмов легкових автомобілів / Мартинов І., Калабухін Ю., Труфанова А., Мартинов С. Комунальне господарство міст. 2024. Т. 6, № 187. С. 289-294. DOI: https://doi.org/10.33042/2522-1809-2024-6-187-289-294.
Indirect Fuel Rationing for a Special Self-Propelled Rolling Stock / A. Mitrofanov et al. Energies. 2022. Vol. 15(3). Article 836. DOI: https://doi.org/10.3390/en15030836.
Mukhamedova Z.G. Assessment of reliability indices of electromechanical equipment of special self-propelled rolling stock. Journal of Science and Innovative Development. 2020. Vol. 3(5). Pp. 135-140. DOI: https://doi.org/10.36522/2181-9637-2020-5-16.
Calculating the fatigue strength of load-bearing structures of special self-propelled rolling stock / Z. Mukhamedova et al. Scientific Reports. 2024. Vol. 14(1). Article 19205. DOI: https://doi.org/10.1038/s41598-024-70169-0.
Theory and Practice of Determining the Dynamic Performance of Traction Rolling Stock / Musayev J., Zhauyt A., Ismagulova S., Yussupova S. Applied Sciences. 2023. Vol. 13(22). Article 12455. DOI: https://doi.org/10.3390/app132212455.
Wang P., Wu X., He X. Vibration-Theoretic Approach to Vulnerability Analysis of Nonlinear Vehicle Platoons. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems. 2023. Vol. 24, no. 10. Pp. 11334-11344. DOI: https://doi.org/10.1109/TITS.2023.3278574.
Визначення оптимальних структур модернізації дизель-поїздів ДР-1А для відновлення логістики приміських пасажирських залізничних перевезень на неелектрифікованих ділянках залізниці / Д. Ломотько та ін. Інформаційні та управляючі системи на залізничному транспорті. 2023. № 3. С. 43-52. DOI: https://doi.org/10.18664/ikszt.v28i3.290118.
Theoretical and practical determination of parameters of on-board capacitive energy storage of the underground rolling stock / Sulim A.O., Fomin O.V., Khozya P.O., Mastepan A. Scientific Bulletin of National Mining University. 2018. Iss. 5(1). Pp. 79-87. DOI: https://doi.org/10.29202/nvngu/2018-5/8.
Vallely P. A Holistic Approach to Remote Condition Monitoring for the Accurate Evaluation of Railway Infrastructure and Rolling Stock : doctoral dissertation. University of Birmingham, 2020. 207 p.
Мартинов І., Труфанова А., Сергієнко М. Аналіз особливостей експлуатації кузовів пасажирських вагонів. Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. 2021. Вип. 196. С. 129-139. DOI: https://doi.org/10.18664/1994-7852.196.2021.242250.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Журнал "Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія: Технічні науки" видається під ліцензією СС-BY (Ліцензія «Із зазначенням авторства»).
Дана ліцензія дозволяє поширювати, редагувати, поправляти і брати твір за основу для похідних навіть на комерційній основі із зазначенням авторства. Це найзручніша з усіх пропонованих ліцензій. Рекомендується для максимального поширення і використання неліцензійних матеріалів.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди, які стосуються неексклюзивного поширення роботи в тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.







